Tidligere McLaren-chef tror på Magnussen som Red Bull-kører

McLarens tidligere kommunikationsdirektør, Matt Bishop, ser Kevin Magnussen som den oplagte kandidat til Red Bull-sædet ved siden af Max Verstappen. Sammen vil de to gøre Red Bull endnu stærkere.

Kevin Magnussen under Englands Grand Prix 2020 . Copyright Haas F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 19/10 2020 klokken 12:10

Det lader til, at det ikke længere kun er danskere, der ser Kevin Magnussen som den ideelle kandidat til at tage den svære plads ved siden af Max Verstappen.

Kevin Magnussens tidligere kollega og nu forhenværende kommunikationsdirektør hos McLaren, Matt Bishop, ser de to som det oplagte makkerpar.

"De er begge markante vindertyper, der siger tingene, som de er og agerer herefter," lød det fra Bishop i et interview med det engelske medie GMM.

"Hos Renault og HAAS har han tydeligvis været den bedste kører på holdet, men han har bare ikke fået de resultater, som han har fortjent, fordi bilerne simpelthen ikke har været gode nok," forklarede Bishop.

"Jeg har absolut intet kendskab til, hvordan eller hvad Helmut Marko og Christian Horner hos Red Bull tænker, men det forlyder, at de overvejer at ændre i deres line-up, og her siger jeg bare, at Kevin Magnussen vil være den oplagte kandidat."

"De er begge to erfarne, men stadig meget unge. De viser begge et stort fartoverskud og er ambitiøse."

"På samme hold er jeg sikker på, at de vil få det bedste ud af hinanden og vinde mange løb, når Mercedes ikke lige er der af en eller anden grund," sluttede han.

GMM kommenterer samtidig, at de er de første til at komme med den ide, hvilket mange danskere straks kan meddele ikke er helt sandt.

Men det er interessant, at der er andre end danskere, der kan se, at det vil være en fantastisk kombination at få Magnussen over i en Red Bull-racer.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Fremtiden for F1s-motorer? Grusarealer tilbage på Spa »