Sommertestdag 1: Ferrari hurtigst

9 hold stillede op til denne sidste test, inden sommerferien. Ferrari reservekører Antonio Giovinazzi endte som hurtigste mand, mens Sean Gelael i Toro Rosso var dagens bundprop. HAAS var ikke med.

Antonio Giovinazzi . Copyright GP2 Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/8 klokken 09:08

Som en sidste ting, inden sommerferien for alvor går i gang, testes der på Hungaroring.

Her er der flere der benytter lejligheden, til at teste de nye bredere frontvinger, der bliver en del af reglementet fra næste sæson.

Noget overraskende, var Force India med og de var også et af de hold, der testede med en ny frontvinge, selvom de er sat under administration.

Hurtigste mand, var lidt overraskende Antonio Giovinazzi, som de fleste kender som manden der smadrerede flere Formel 1 racere i sidste sæson, herunder Kevin Magnussens under en fredagstræning.
I år har Italienerne ikke fået så meget tid, så at han pludselig fik enderne til at mødes, var overraskende, også selvom Ferrari nok har den hurtigste bil.

Blandt de faste Formel 1 kørere der deltog, så vi dagens anden overraskelse, da Alfa Romeo Sauber køreren Marcus Ericsson, viste sig at være den hurtigste bandt dem.

Ericsson sendte Sauberen rundt i dagens næsthurtigste tid, der dog var markant langsommere end den hurtigste.

Toro Rosso havde også Brendon Hartley med, der har behov for al den træning han kan få, hvis han skal have en chance for at forblive i Formel 1.
Det kvitterede han ved at sende Toro Rosso raceren rundt i 3. hurtigste tid.

McLaren, der også er et hold med st stort behov for at teste, havde Lando Norris bag rattet.

Norris, der af mange forventes at være nærmest sikker på et sæde i 2019, kørte en del i regnvejr, men formåede trods det, at sætte en respektabel tid i den svære McLaren racer.
Han placerede sig som nummer 5, med en margin på ca. et halvt sekund ned til Russel, der testede for Mercedes.

Red Bull valgte her på førstedagen, at teste anderledes end de øvrige, hvilket betød at deres tider var noget langsommere end de øvrige.

Daniel Ricciardo havde fået tjansen, så det var ikke fordi der var en lagsom mand bag rattet, at de blot blev noteret som nummer 6.

Noget af det der var anderledes, var testen af den nye 2019 frontvinge, som vi desværre ikke har modtaget officielle billeder af endnu.
De nye frontvinger giver en del mere vindmodstand, hvilket gør dem langsommere. Men det betyder også, at det vil være nemmere at komme tæt på en forankørende bil og dermed nemmere at overhale.

Det andet hold, der testede de nye frontvinger, var Force India.
Her var det Latifi der havde fået chancen, hvilket han gjorde rimeligt godt og sluttede lige efter Ricciardo.

Nicholas Latifi testkører for Force IndiaNicholas Latifi testkører for Force India
Copyright Force Inda


Når der bliver testet i dag, vil Giovanzzi rykke over i Sauberen, som afløser for Ericsson, mens Räikkönen vil tage Ferrari sædet.
Kubica vil teste for Williams.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Renault ryster på hovedet af Red Bulls frustration Blokering for Force India salg »