Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 16/9 2016 klokken 14:09
Knapt var det grønne lys blevet tændt, før vi hørte om de første problemer.
Jenson Button meldte tilbage til pitten, at hans racer manglede kræfter og at han tvivlede på at han kunne få den tilbage til pitten.
Men det lykkedes for briten at få den hjem, mens der var virtuel sikkerheds bil på banen.
Næsten en halv time senere, kom Button tilbage på banen.
10 minutter inde i træningen kom Rosberg og Hamilton ud. Rosberg får i øvrigt, sin Grand Prix start nummer 200 på søndag.
Efter lidt over en halv time, meldte Grosjean tilbage til pitten, at han havde problemer med batteriet. Det betød at hans første træning var ovre i Haas raceren.
Mesteren over Singapores GP, Ferrari kører Sebastian Vettel, er en af dem der hurtigt satte sig på fronten, men unge Max Verstappen fulgte ham rimeligt godt til dørs.
Lidt over 45 minutter inde i træningen, kom Kevin Magnussen for første gang på banen med supersoft dæk. Den snævre bane, skulle passe lidt bedre til Renault, end det vi så i Monza, så forhåbningerne var til stede for, at de ikke skulle rode rundt i bunden igen. Hvilket blev indfriet.
Med lidt under et kvarter tilbage, rammer Rosberg vægen i sving 18. Dog uden større skade end at han kan komme hjem med raceren. Det er dog tydeligt, at især Rosberg har problemer med at følge med.
Red Bull viste, lidt som ventet, at de er stærke i Singapore, da de sluttede med de to hurtigste tider, med unge Verstappen i front, mens Vettel i Ferrari var et lille halvt sekund langsommere på 3. pladsen.
Hurtigste Mercedes var Hamilton, der var lidt over 6 tiendedele sekund efter Verstappen.
Magnussen sluttede som nummer 18 mere end et halvt sekund efter Palmer, der sluttede som nummer 17. Det var ikke så godt.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)