Ruslands GP: 3. frie træning. 2:1 til Hamilton

Der blev skruet godt op under Formel 1 bilerne, her i den sidste træning inden den vigtige kvalifikation til årets russiske Formel 1 Grand Prix på banen i Sochi. Kampen stod igen mellem Mercedes og Ferrari.

Singapores Grand Prix 2018 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/9 2018 klokken 12:09

Fuldstændigt som forudsagt af meteorologerne, var det en lidt grå himmel, men tør og lun bane, der bød Formel 1 feltet velkommen, til den sidste træning, inden det for alvor gælder.

Tempoet blev skruet noget op, selvom det helt klart vil blive hævet yderligere til kvalifikationen.

Det var dog tydeligt, at kampen stod mellem Mercedes og Ferrari, hvor Mercedes længe igen så ud til at have fordelen, som vi også så det i den anden træning.

Red Bull var der dog også, men da vi ved at de kommer til at starte nede bagerest i feltet, var der ikke megen tvivl om, at deres fokus lå på løbstrim, hvilket kunne tyde på, at de kan være skræmmende hurtige i løbet.

Lidt længere nede i feltet, i det vi kalder best of the rest, så det ud til, at det igen er Force India der har overhånden, mens HAAS kæmpede for at komme forbi Renault, der fortsat er deres største konkurent i kampen om 4. pladsen i konstruktørmesterskabet.

Grosjean og Magnussen lå det meste af træningen, nede som nummer 15 og 16, med franskmanden som den hurtigste, dog med blot 4 tusindedele sekund mellem dem.
Men hen mod slutningen, hvor banen var blevet bedre, forbedrede de sig, markant, Magnussen mest.

I bunden satte Williams de hårdt prøvede McLaren hold på plads. Alonso fik sidste pladsen, mens Vandoorne sluttede lige foran som nummer 19. Skiudt optakt til kvalifikationen for dem.

Mest overraskende, var det dog at Charles Leclerc placerede sin Alfa Romeo Sauber oppe som nummer 6.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
HS
1:33.067 + 0.000 13
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
HS
1:33.321 + 0.254 16
3. Sebastian Vettel Ferrari
HS
1:33.667 + 0.600 14
4. Kimi Räikkönen Ferrari
HS
1:33.688 + 0.621 11
5. Max Verstappen Red Bull
HS
1:33.937 + 0.870 11
6. Daniel Ricciardo Red Bull
HS
1:34.394 + 1.327 14
7. Charles Leclerc Sauber
HS
1:34.628 + 1.561 15
8. Esteban Ocon Racing Point Force India
HS
1:34.809 + 1.742 16
9. Kevin Magnussen Haas F1 Team
HS
1:34.820 + 1.753 15
10. Sergio Perez Racing Point Force India
HS
1:34.916 + 1.849 14
11. Carlos Sainz Jr. Renault F1
HS
1:34.988 + 1.921 13
12. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
HS
1:35.125 + 2.058 21
13. Romain Grosjean Haas F1 Team
HS
1:35.185 + 2.118 18
14. Nico Hülkenberg Renault F1
HS
1:35.213 + 2.146 12
15. Marcus Ericsson Sauber
HS
1:35.370 + 2.303 16
16. Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso
HS
1:36.033 + 2.966 22
17. Sergey Sirotkin Williams
HS
1:36.071 + 3.004 16
18. Lance Stroll Williams
HS
1:36.274 + 3.207 20
19. Stoffel Vandoorne McLaren
HS
1:36.597 + 3.530 14
20. Fernando Alonso McLaren
HS
1:36.992 + 3.925 21
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
HS
= Hyper soft dæk
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk
SH
= Super hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Officielt: Kvyat er tilbage hos Toro Rosso Ruslands GP: Kvalifikationen LIVE. Bottas på POLE »