Ruslands GP: 1. frie træning. 1-0 til Vettel

Sebastian Vettel satte tempoet, mens Hamilton fulgte tæt efter. Max Verstappen skilte de to mens Magnussen endelig var at finde i top 10 igen.

Tyskland Grand Prix 2018 . Copyright Ferrari

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/9 klokken 11:09

Det var en skyet himmel, der bød Formel 1 feltet velkommen til Sochi, men ingen regn og en fin bane, er udviklede sig meget over den første 1½ times træning.

Hos amerikanske HAAS, så det bedre ud end det længe har gjort, hvilket med danske øjne, heldigvis blev markeret mest af Kevin Magnussen, der lod til at have fundet tilliden til bilen igen og placerede sig godt fremme i feltet.

Hvis man ser på kampen om best-of-the-rest, blev Magnussen kun overgået af Ocon, der formåede at slutte foran Räikkönen, helt oppe som nummer 6.

Kevin Magnussen sluttede som nummer 8, foran Hülkenberg i den bedste Renault, som de helst også skal gøre på søndag.

Hos Williams, var der tale om en ganske forfærdelig træning. Den vanskelige racerbil, virkede helt umulig, hvilket sendte dem ned bagerst i feltet. Brendon Hartley var inde mellem de to Williams, men kun fordi der igen var udfordringer med hans racer.

Saubers kommende mand, Antonio Giovinazzi, viste stor styrke, ved at sætte Sauberraceren op som nummer 10, mens den kommende Ferrari kører, Charles Leclerc, havde svært ved at finde balancen i sin Sauber og sluttede nede som nummer 14, meget uvant for ham.

Ferrari sluttede med Vettel på P1, men Räikkönen nede på P7. Så ikke et entydigt signal fra dem, mens Mercedes fik Hamilton ind på P3, fulgt til dørs af Bottas på P4.

Red Bull havde igen problemer med Ricciardos bil, som endte træningen tidligt i garagen. Den skulle angiveligt også have en ny bund, men en del røg fra bilen, fik de lidt bekymrede miner frem.

I den anden Red Bull, havde Max Verstappen derimod godt gang i den, hvilket sendte ham op på P2, blot 5 hundrededele sekund efter Vettel.

McLaren havde lånt Alonsos bil ud til Lando Norris, der kvitterede med en overraskende P13, 3 placeringer bedre end Vandoorne, der ser mere og mere ud som en der er helt færdig i Formel 1.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:34.488 + 0.000 19
2. Max Verstappen Red Bull
P
1:34.538 + 0.050 22
3. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:34.818 + 0.330 23
4. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:34.999 + 0.511 28
5. Daniel Ricciardo Red Bull
P
1:35.524 + 1.036 11
6. Esteban Ocon Racing Point Force India
P
1:35.663 + 1.175 24
7. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:35.696 + 1.208 19
8. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:36.196 + 1.708 21
9. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:36.274 + 1.786 18
10. Antonio Giovinazzi Sauber
P
1:36.712 + 2.224 22
11. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:36.816 + 2.328 23
12. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
P
1:36.944 + 2.456 25
13. Lando Norris McLaren
P
1:37.022 + 2.534 25
14. Charles Leclerc Sauber
P
1:37.054 + 2.566 24
15. Artem Markelov Renault F1
P
1:37.183 + 2.695 22
16. Stoffel Vandoorne McLaren
P
1:37.187 + 2.699 27
17. Nicholas Latifi Force India
P
1:37.206 + 2.718 24
18. Sergey Sirotkin Williams
P
1:37.225 + 2.737 25
19. Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso
P
1:37.944 + 3.456 28
20. Lance Stroll Williams
P
1:39.137 + 4.649 13
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
HS
= Hyper soft dæk
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk
SH
= Super hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Officielt: HAAS forlænger med Magnussen og Grosjea Ild i Magnussens dæk »