Perez klar til kval

Sergio Perez smadrede sin bil under den tredje træning, men bilen bliver klar til kvalifikationen. Det har dog kostet ham en straf, at blive klar.

Sergio Perez . Copyright Sahara Force India

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 18/6 2016 klokken 14:06

Sergio Perez ramte væggen under de sidste minutter af den sidste frie træning. Her bragede han nemlig ind i muren med sit højre bagdæk, hvilket omgående fik folk til at tale om at det ikke var sikkert mexicaneren kunne blive klar til kvalifikationen. Skaderne var dog ikke værre end at de kunne laves, så Sergio Perezs Force India-racer bliver altså klar til kvalifikationen, men det har ikke været helt "gratis" for ham.

Sergio Perez
Copyright Force India


Mexicanerens gearkasse fik sig nemlig en skade under uheldet, hvilket betyder at man har været nødt til at skifte gearkassen for at kunne få bilen klar. Det faktum at man har skiftet gearkasse gør så, at Perez har fået sig en fem placeringers grid straf, så han skal starte fem placeringer længere tilbage end der hvor han slutter kvalifikationen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Nico Rosberg Mercedes AMG
P
1:42.758 16
3. Daniel Ricciardo Red Bull Racing
P
1:43.966 20
4. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:43.966 19
5. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:44.269 19
6. Felipe Massa Williams
P
1:44.483 15
8. Valtteri Bottas Williams
P
1:45.246 18
9. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:45.570 20
10. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
2:01.954 17
Udelukket efter perioden
11. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:44.755 15
14. Fernando Alonso McLaren
P
1:45.270 15
15. Esteban Guiterrez Haas F1 Team
P
1:45.349 16
19. Jenson Button McLaren
P
1:45.804 7
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hold bøtte eller tag hjem Aserbajdsjans GP: Kvalifikationen live - Rosberg s »