Monacos GP: 2. frie træning

Charles Leclerc i Ferrari, var igen manden der satte de hurtigste tider, mens Sainz igen var lige i hælene af den hurtige Monegasker. De to Red Bull kørere fulgte tæt trop.

Aston Martin i Monaco . Copyright Aston Martin

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/5 2022 klokken 08:05

Den anden træning, er normalt der hvor vi begynder at kunne se styrkeforholdet, efter kørerne har haft mulighed for at lærer banen at kende under den 1. træning.

Kevin Magnussen var med til at sætte det tidlige tempo, men hurtigt blev det tydeligt, at det ikke var HAAS der skulle være de hurtigste i den anden træning.

Daniel Ricciardo, der havde en ganske fin 1. træning, fik slet ikke sat en tid i den anden træning, da han lige omkring 15 minutter inde i træningen, da han oversatsede lidt og endte i barrieren i indgangen til Swimmingpool. Meget skidt for australieren.

Endnu værre for Ricciardo, var det at hans holdkammerart Lando Norris, var med helt fremme i front af feltet.

I front var det igen Ferrari og Red Bull der satte tempoet, mens Mercedes forsøgte sig med at få de to kørere til at pase hinanden, uden held.

Hamilton klagede fortsat over, at den hoppende bil, nærmest fik ham til at føle sig syg.

Det forlyder at Mercedes overvejer, at gøre bilen blødere i opsætningen, hvilket så vil give andre udfordringer, men måske ikke så slemt her i Monaco.

Russell sluttede på P6, mens Hamilton måtte nøjes med P12, lige efter Magnussen.

Overraskende, på den mere negative front, var det at Alfa Romeo, der havde Bottas med ude på banen i denne session, lå nede i bunden af feltet, mens Sebastian Vettel i Aston Martin viste, at køreren har stor betydning her i Monaco.

Stroll, i den anden Aston Martin, roede rundt nede i den anden ende af feltet og ligner mere og mere en mand, der er kandidat til at ryge ud af Q1, når vi når der til.

Williams kunne glæde sig over indsatsen fra Albon, der var oppe på P14, mens de igen kunne se skuffet på Latifis indsats, der sluttede som den langsomste af alle, der havde sat en tid. Heldigvis uden at smadre noget.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Charles Leclerc Ferrari
P
1:12.656 + 0.000 30
2. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:12.700 + 0.044 32
3. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:13.035 + 0.379 31
4. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:13.103 + 0.447 33
5. Lando Norris McLaren
P
1:13.294 + 0.638 24
6. George Russell Mercedes AMG
P
1:13.406 + 0.750 31
7. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:13.636 + 0.980 32
8. Fernando Alonso Alpine F1
P
1:13.912 + 1.256 31
9. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
P
1:14.059 + 1.403 32
10. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
P
1:14.134 + 1.478 27
11. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:14.239 + 1.583 32
12. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:14.267 + 1.611 29
14. Alexander Albon Williams
P
1:14.486 + 1.830 33
16. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:14.623 + 1.967 29
17. Mick Schumacher Haas F1 Team
P
1:14.894 + 2.238 33
18. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:15.216 + 2.560 34
19. Nicholas Latifi Williams
P
1:16.276 + 3.620 33
20. Daniel Ricciardo McLaren
P
0:00.000 - 2
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Monaco kvalifikationen ekstra vigtig i år Monacos GP: Kvalifikation »