Kevin med motor-opdateringer

Både Haas og Sauber har fået nye motordele forud for Ungarns Grand Prix, og Haas's tider i de frie træninger tyder på at det går den rigtige vej.

Tysklands Grand Prix 2018 . Copyright Haas F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 28/7 2018 klokken 10:07

Ferrari leverer motorer til to andre teams, udover sig selv. Haas og Alfa Romeo Sauber. Ferrari har nu introduceret nye forbedringer, og både Haas og Sauber har taget det mest i brug med det samme.

Forud for fredagens træninger fik Kevin Magnussen og begge Sauber-kørere, skiftet deres forbrændingsmotor (Kaldet ICE for Internal Combustion Engine, red.), turbolader og MGU-H (H for "heat" da enheden omdanner varme til energi der kan bruges af el-motoren i motorenheden.

Kevins holdkammerat, Romain Grosjean, fik kun skiftet selve forbrændingsmotoren.

Alle skift er sket uden at kørerne får en placerings-straf da ingen af kørerne har brugt mere end 3 af de enkelte motorenheder.

Ungarns Grand Prix 2018. Ferrari med sørgebind efter Sergio Marchionnes pludselige dødUngarns Grand Prix 2018. Ferrari med sørgebind efter Sergio Marchionnes pludselige død
Copyright Ferrari


Interessant nok, så har Ferrari ikke valgt at give de samme nye komponenter til deres egne kørere, Kimi Raikkonen og Sebastian Vettel. I stedet forventer Ferrari at skifte delene ud efter sommerpausen.
For dette skift vil Kimi Raikkonen tage en placeringsstraf, da han allerede nu er på sin tredje turbolader. Det er dog muligt at Ferrari vælger at beholde den nuværende turbolader for at undgå straffen.

Efter Ungarns Grand Prix er der en sidste midt-sæson test på Hungaroring og derefter går hele Formel 1 feltet på 3 ugers sommerferie.

Se desuden denne video som forklarer hvordan en MGU-H enhed fungerer i Formel 1

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Force India sat under administration Ungarns Grand Prix - 3. frie træning: Vettel margi »