Japans GP: 2. frie træning 2-0 til Hamilton

Mercedes og især den mesterskabsførende Lewis Hamilton, dominerede også anden træning i Japan. Vettel sluttede som nummer 3, mens Magnussen faldt helt igennem.

Singapores Grand Prix 2018 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 5/10 klokken 09:10

Lewis Hamilton meldte tilbage over radioen, at det var helt fantastisk at kører på Suzuka og at han virkelig nød at være her.

"This track is awesome - I'm having the best day”. kom det fra ham.

Det var også tydeligt at se på tiderne, hvor Hamilton næsten var et halvt sekund hurtigere end Bottas, der var dagens næst-hurtigste mand på den japanske bane.

Vettel fik mere fart i Ferrarien, men trods det, var han mere end 8 tiendedele nede på Hamilton.

Mens Daniel Ricciardo var den hurtigste Red Bull mand i første træning, var det Max Verstappen, der var den hurtigste af de to, i den anden træning. Han var tilmed hurtigere end Kimi Räikkönen i den anden Ferrari.

Ocon i force India, var igen den bedste af resten, tilmed med en god margin på omkring 4 tiendedele sekund ned til den næste, der var HAAS kører Romain Grosjean, der igen satte Kevin Magnussen på plads.

Kevin Magnussen sluttede nede som nummer 16, et halvt sekund langsommere end Grosjean.

Der er på dette tidspunkt, ikke kommet nogen forklaring fra HAAS eller Kevin på, hvorfor han er så meget langsommere.

Problemer med Stoffel Vandoornes bil, sendte ham ned bagerst i feltet, mens Alonso sikrede, at McLaren havde en bil der var hurtigere end Williams.

En af de lidt større overraskelser var, at Brendon Hartley var den hurtigste Toro Rosso mand. Han placerede sig midt i feltet som nummer 10, mens Gasly i den anden Honda motoriserede racer, endte nede som nummer 13.

Ericsson klarede sig også bedre end Leclerc, så de endte som henholdsvis 9 og 15.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
SS
1:28.217 + 0.000 31
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
SS
1:28.678 + 0.461 30
3. Sebastian Vettel Ferrari
SS
1:29.050 + 0.833 36
4. Max Verstappen Red Bull
SS
1:29.257 + 1.040 32
5. Kimi Räikkönen Ferrari
SS
1:29.498 + 1.281 33
6. Daniel Ricciardo Red Bull
SS
1:29.513 + 1.296 27
7. Esteban Ocon Racing Point Force India
SS
1:30.035 + 1.818 32
8. Romain Grosjean Haas F1 Team
SS
1:30.440 + 2.223 32
9. Marcus Ericsson Sauber
SS
1:30.478 + 2.261 33
10. Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso
SS
1:30.502 + 2.285 27
11. Sergio Perez Racing Point Force India
SS
1:30.510 + 2.293 28
12. Nico Hülkenberg Renault F1
SS
1:30.644 + 2.427 36
13. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
SS
1:30.795 + 2.578 10
14. Carlos Sainz Jr. Renault F1
SS
1:30.904 + 2.687 31
15. Charles Leclerc Sauber
SS
1:30.906 + 2.689 26
16. Kevin Magnussen Haas F1 Team
SS
1:30.956 + 2.739 25
17. Fernando Alonso McLaren
S
1:30.988 + 2.771 34
18. Sergey Sirotkin Williams
SS
1:31.087 + 2.870 39
19. Lance Stroll Williams
SS
1:31.215 + 2.998 32
20. Stoffel Vandoorne McLaren
SS
1:31.981 + 3.764 32
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
HS
= Hyper soft dæk
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk
SH
= Super hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Japans GP: 1. frie træning. Hamilton 1-0 Haas-kørere imponeret over Force India »