Force India reddet

Det er nu en kendsgerning, at Force India er reddet og dermed kan fortsætte i Formel 1.

Force India . Copyright Force Inda

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 7/8 2018 klokken 20:08

Tirsdag blev det bekræftet, at et konsortium med Lawrence Stroll i spidsen, har samlet tilstrækkelig med økonomiske midler til at redde Force India fra konkurs. Buddet blev accepteret i dag af de administratorer, som retten i London havde udpeget.

Foruden Stroll (far til Williams-køreren Lance Stroll), består investorkredsen af den canadiske entreprenør Andre Desmarais, Jonathan Dudman fra Monaco Sports and Management, modechefen John Idol, telekommunikationsinvestoren John McCaw Jr, finanseksperten Michael de Picciotto samt Stroll's forrretningspartner Silas Chou.

Det nye ejerskab betyder, at Vijay Mallya og hans Orange India Holding Sarl er ude af billedet samt at der er sikret arbejde til lidt over 400 medarbejdere i teamet og på fabrikken.

Sergio Perez med smarte briller.Sergio Perez er en glad mand i dag.
Copyright Sahara Force India


Force Indias COO Otmar Szafnauer har været en vigtig brik i at få det hele til at gå op i en højere enhed, og han er derfor en glad mand.

"Dette resultat sikrer fremtiden for Force India-teamet i Formel 1 og vil gøre det muligt for vores team af kørere at konkurrere til deres fulde potentiale," sagde Szafnauer.

"Jeg er meget glad for, at vi har støtte fra et konsortium af investorer, der tror på os som et team, og som ser det betydelige forretningspotentiale, som Force India har inden for F1 nu og i fremtiden.”

Silverstone snakVijay Mallya i snak med Günther Steiner
Copyright BMF1


Holdet har skyldt penge til flere kreditorer, især Mercedes og køreren Sergio Perez, som brugte de penge, teamet skyldte ham til at udløse den handling, der førte til, at Force India blev sat under administration.

Force India er i øjeblikket nummer 6 i konstruktørmesterskabet, 7 point efter Haas F1 og 23 point bag fjerdeplacerede Renault.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« McLaren har to ledige sæder Renault måtte gribe chancen »