Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 27/8 2011 klokken 12:08
Forhold som Jenson Button mente var værre end det de så i Canada var virkeligheden der mødte de 24 kørere til morgenens træning. Floder der løber på tværs af banen er ikke et særsyn, men her var hele banen én stor flod, som næsten fik Donau til at være misundelig over vandmængden.
Alligevel blev der ikke flaget med rødt, selvom der var flere der mente at det var det rigtige at gøre.
Ude på banen var Alguersuari imponerende i sin Toro Rosso, ligesom begge Force India også benyttede chancen for at imponere.
I den modsatte grøft sad Ferrarierne. Massa satte dagens suverænt langsommeste tid, og Alonso slet ingen. De valgte tydeligvis at spare på materiellet. Det samme gjorde mere eller mindre båd McLaren og Red Bull, idet ingen af de 2 hold kørte mere end 7 omgange med hver racer. Det var dog nok til at Webber tog bedste tid, om end Hamilton var ved at slå den da han på sin sidste omgang lavede en lille bremsefejl ind i Busstop chikanen og dermed endte 0,058 sekund bag Australieren.
Alguersuari holdt den 3. bedste tid med Button lige bagefter. De følgende blev: Vettel, Buemi, Rosberg, Sutil, Senna og Schumacher.
Med en bedste tid på 2.08.988 er potentialet for et eventuelt tørvejrsløb dog stadig et mysterium, specielt set i lyset af den manglende træningstid på tørvejrsdæk i denne weekend.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)