Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 18/7 2022 klokken 09:07
I forbindelse med de forslåede regler, der i første omgang er blevet udskudt, omkring et maksimalt slid på bunden, for at få holdene til at undgå hoppende biler ned af langsiden, har især Ferrari og Red Bull været meget kritiske.
Det har fået Toto Wolff, der indtil for kort tid siden, havde den værste bil i form af Mercedes W13, til at konkludere, at de to hold havde noget at skjule.
Helt præcist mener han, at Ferrari og Red Bull, og nok også flere andre hold, har en fleksibel bund, der sikrer dem en bedre 'ground effect' og dermed en mere stabil bil.
FIA har godkendt de pågældende biler uden at finde bevis for, at der skulle være brud på reglerne, men det får altså ikke Wolff til at holde igen med beskyldningerne.
Om det skyldes, at deres egen løsning netop er en fleksibel bund, kan man kun gætte på, men det lader til, at Wolff mener, at Mercedes er eneste hold, der overholder reglerne helt.
Hverken Red Bull eller Ferrari har valgt at svare igen på beskyldningerne på nuværende tidspunkt.