Vibrationer og turbolens

Red Bull's seneste opdateringer, der har ført til et teknologisk overtag i Formel 1, har primært haft fokus på to ting. Kontrollerede turbolens og fjernelse af vibrationer.

Red Bull . Copyright Red Bull

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/6 2021 klokken 09:06

Motorsport.com's Giorgio Piola, har gennemført en dybtgående analyse af nogle af de nye tiltag, der er set på Red Bull raceren.

De synlige opdateringer, er kommet omkring bagenden på Red Bull raceren, opdateringer der fik et ekstra tvist på Verstappens racer, da Formel 1 feltet indtog Red Bull Ring for første gang, i sidste weekend og som også vil finde vej til Perez racer, i den kommende weekend.

Opdateringerne omkring defuseren, har til formål at skabe en kontrollerede turbolens der har til formål at øge effektiviteten af defuseren, til fordel for vejgrebet.

Det giver Red Bull en mere rolig bagvogn samt mindre dækslid, når den står bedre fast.

Den anden store opdatering er fra Honda.

Helt fra sæsonstarten, har Red Bull anvendt en lettere neddroslet motor, da man med den sidste version af Honda motoren, havde konstateret at der var nogle vibrationer, man ikke var rigtig glade for, når man skruede op for den.

Da Honda kom med nye motorer til holdene i Frankrig, havde man fået løst det problem, hvilket i sig selv ikke har givet dem mere power, men da man nu ikke længere er bekymret for motorens stabilitet, har man kunne skrue op for ydelsen, til det motoren oprindeligt var designet til, hvilket angiveligt har givet de Honda-motoriserede hold omkring 15 HK ekstra.

Mercedes har meldt ud, at de ikke udvikler yderligere på deres racer, hvilket ikke er opløftende for Lewis Hamilton og hans håb om at sikre sig sin 8. VM-titel, især ikke, når det er tydeligt, at Red Bull ikke har tili hensigt, at stoppe deres udvikling.

Mercedes og Hamilton kan kun håbe på, at Red Bull så ikke bliver rigtig klar med den helt nye 2022 Formel 1 bil, når de nye regler kommer efter nytår, så de igen kan indtage tronen.

Red BullRed Bull
Copyright Red Bull

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull stopper ikke udviklingen BMF1's Power Rating: Steiermarks GP »