Selv om Renault-motorerne i både teamkammeraten Daniel Ricciardos Red Bull-racer, Renault-køreren Nico Hülkenbergs samt Brendon Hartleys Toro Rosso gav op undervejs, var løbsvinderen, Max Verstappen, mere bekymret for, om han skulle falde i søvn under løbet - skrevet af undertegnede med et glimt i øjet.
Allerede i første sving angreb Verstappen polesætteren, Sebastian Vettel i Ferrari, hvorefter hollænderen holdt sig i front resten af løbet og dermed kunne vinde med knapt tyve sekunder ned til løbets nr. 2, Valtteri Bottas i Mercedes.
Efter løbet fortalte Red Bulls teamchef, Christian Horner, at teamet bad Verstappen skrue lidt ned for tempoet for at spare motor og dæk, men det afstedkom en del frustrationer fra køreren i den blå-gule Red Bull-racer.
”Det store problem var at få ham ned i fart, ikke at sætte farten op - hvilket er ret usædvanligt,” udtalte Horner.
”Jeg tror, at han (Verstappen, red.) kedede sig temmelig meget og når vi bad ham slække lidt på farten, frustrerede det ham, at han skulle køre langsommere.”
Max Verstappen fejrer sejren i Mexicos Grand Prix 2017.
Copyright Getty Images/Red Bull Racing
”Han elsker hjul-til-hjul-kampe. Det han gjorde i de to første sving viste, at han mere end nogen anden kører derude, ønskede at vinde dette løb.”
Selv om teamet havde bedt ham undlade at presse bilen for meget, ønskede Verstappen alligevel at sætte hurtigste omgangstid. Årsagen til dette ønske oplyste Horner også.
"Vi har et lille bonussystem med hensyn til hurtigste omgang, som jeg tænker på at fjerne," smilede Horner, på spørgsmålet om det øjeblik, hvor Verstappen satte hurtigste omgang, før Vettel dog lidt senere overtrumfede ham.
"Jeg instruerede hans ingeniør og sagde, at han under ingen omstændigheder måtte fortælle ham, at Seb Vettel havde lettet ham for et par euro,” oplyste teamchefen med et smil.
"Men så var problemet, at han kunne se storskærmene rundt om på banen. Det vigtige var, at han fik bilen helskindet hjem, hvilket han jo også gjorde."