Spaniens GP: 2. træning. Hamilton topper

Efter en 1. træning, hvor det var Bottas der var hurtigst, slog Hamilton igen i den anden. Men det var Grosjean i HAAS der var dagens helt store overraskelse.

Spaniens Grand Prix 2019 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 14/8 2020 klokken 21:08

Romain Grosjean udtalte efter dagens 2. træning, at han måtte skifte underbukser flere gange, men at han var meget tilfreds med hvordan det hele forløb på den velkendte bane i Spanien.

Mens Grosjean sikrede sig den anden trænings 5. hurtigste tid, var det mindre opløftende for Kevin Magnussen i den anden HAAS racer, der måtte tage til takke med P16, hvilket dog er bedre end det vi ellers har set fra dem på det seneste.

Hos Racing Point, var Sergio Perez tilbage, efter to løb i corona-karantæne, hvilket lod til at have givet ham blod på tanden.

Hülkenberg, havde som afløser, lagt gevaldigt pres på Perez, men Mexicaneren viste hurtigt, at han er hurtigere end Stroll og satte sig på P8 mens Stroll var nede på P11.

Den store afstand i stillingen til trods, var der kun 6 hundrededele sekunds afstand mellem dem.

Hos Ferrari skulle Sebastian Vettel ud og vise, at det var en defekt racer han havde mellem hænderne under løbene på Silverstone, men et nyt chassis var åbentbart ikke nok itl at han kunne gøre det bedre end Leclerc i den anden Ferrari.

Leclerc placerede sig på P6, mens Vettel var nede på P12, tæt på 3 tiendedele sekund langsommere end monagaskeren.

Men i front, viste Mercedes at de problemer de havde meldt ud, kunne ramme dem, ikke var noget der kunne få de andre til at komme fobi dem.

Hamiltons bedste tid, var mere end 8 tiendedele sekund hurtigere end Verstappen på P3.

Når vi nu er nået til Red Bull, så er det et problem, at de kun har Verstappen at skyde med. Albon i den anden Red Bull racer, var først at finde nede på P14, Markante 8 tiendedele sekund nede i forhold til Verstappen.

Daniel Ricciardo viste, at Renault er ved at finde formen, da han satte sin racer ind på P4. Ocon kunne slet ikke følge ham i den anden Renault og sluttede på P9, næsten et halvt sekund nede på australieren.

I bunden var der igen kamp om de bagerste placeringer, mellem Alfa Romeo og Williams. Denne gang var det Williams der tabte den kamp, med Russell noget overraskende som agterlanterne.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:16.883 + 0.000 37
2. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:17.170 + 0.287 38
3. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:17.704 + 0.821 33
5. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:18.133 + 1.250 29
6. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:18.147 + 1.264 35
7. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:18.214 + 1.331 33
10. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:18.312 + 1.429 40
12. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:18.404 + 1.521 36
13. Alexander Albon Oracle Red Bull Racing
P
1:18.491 + 1.608 35
14. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:18.506 + 1.623 38
15. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:18.642 + 1.759 39
16. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:18.761 + 1.878 36
19. Nicholas Latifi Williams Racing
P
1:19.155 + 2.272 32
20. George Russell Williams Racing
P
1:19.391 + 2.508 38
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Spaniens GP. 1. frie træning Spaniens GP: 3. Træning - Ocon og Magnussen i mærk »