Kan du forestille dig James Bond jagte forbrydere, Blofeld og co. i en lyserød Aston Martin? Nej, vel…?
Det kan Lawrence Stroll heller ikke, for det er bare ikke en cool farve at køre rundt i, når der står Aston Martin på bilen.
Derfor har Lance Strolls far indledt forhandlinger med Cognizant, der er en amerikansk IT-virksomhed. Det skriver det tyske medie
motorsport-total.com.
Cognizant blev grundlagt i 1994 som Dun & Bradstreet Satyam Software. Virksomheden har næsten 300.000 ansatte i hele verden, hvoraf de fleste sidder i Chennai i Indien.
Men hvad så med den gamle sponsor BWT?
BWT har sponsoreret Racing Point-teamet siden 2017 (dengang under navnet Force India) med de lyserøde farver. BWT er en østrigsk producent inden for specialkemi og systemer til vandbehandling.
Oprindeligt ville BWT sponsorere Mercedes-teamet tilbage i 2016. BWT var parat til at betale ca. 375 millioner kroner for at få en pink Mercedes – men Mercedes ville ikke. Der blev udarbejdet forskellige kompromiser med den lyserøde farve, men det var ikke godt nok for hverken BWT eller Mercedes.
Derfor endte BWT hos Force India og altså nu det kommende Aston Martin-team.
Abu Dhabis Grand Prix 2020. Sidste løb hos BWT Racing Point for Sergio Perez
Copyright BWT Racing Point
Men da Aston Martin og den lyserøde farve bare ikke passer sammen, kan BWT være på vej ud. Aston Martin forventes at køre i den klassiske engelske farve British Racing Green.
Selv om man er nået langt i forhandlingerne, vides det endnu ikke, om Stroll når til enighed med Cognizant, og om det automatisk betyder et farvel til BWT.