Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/5 2017 klokken 15:05
Hülkenberg og Ericsson var de første to på banen i dagens 2. træning.
7 minutter inde var halvdelen af feltet var ude på banen, da Vandoorne sætter hurtigste tid, og Ocon let ramte barrieren, dog med mulighed for at fortsætte.
Kort efter blev Palmer bedt stoppe på banen i sving 8, men hvorfor vides endnu ikke. Teamet må have set noget i telemetrien, der gav anledning til det bratte stop.
Sving 10 var som sædvanlig hele træningen igennem kodeordet for kørerne - Her blev der satset for at hente tid, og det resulterede i, at der gennemsnitligt hver andet minut var en kører, der kom dårligt ind og missede svinget - Det var alt fra Hamilton til Verstappen og Wehrlein.
Med en time igen havde Ricciardo sat sig på hurtigste tid, med Kvyat kort efter. Da Kvyat gik til pitten så han også glad og motiveret ud, så måske bliver det hans weekend?
Räikkönen lå med timen tilbage nede som 12'er, lige foran Kevin Magnussen. Teamkammerat Vettel var oppe som 4'er.
Hamilton placerede sig midt i feltet som 10'er, på trods af han var hurtigst i 1. træning.
De to dæktyper, der blev kørt gennem træningen var hovedsageligt ultrasofts og supersofts. På trods af skydækket sagde temperaturen 23 grader i luften, 45 på banen.
En halv time inde i træningen satser Grosjean stort og tager en tur ud i sving 5 og senere på samme omgang sving 16.
Med 3 kvarter igen bevægede de to Ferrarikørere sig op i toppen - Vettel 1 og Räikkönen 3 - begge kørere som resten af feltet på ultrasoft.
Kevin var her skarpere end teamkammerat Grosjean, der lå hhv. 9'er og 12'er.
Sidste års hurtigste og langsomste tider i 2. frie træning var hhv. 1.14.6 og 1.18.8. Til sammenligning var de med 40 minutter igen 1.12.7 og 1.16.0 i år.
Tiderne var også en forbedring bare fra 1. frie træning med et helt sekund.
Med lidt over en halv time igen, var der gult flag!
HasStrollCharshed, kom i brug, da den unge canadier satsede lige rigeligt nok på vej ind forbi Casino.
Det gule flag blev rødt, da man ikke kunne fjerne den så let.
Inden der blev grønt igen holdt begge Toro Rosso samt en enkelt Renault klar til at komme på banen, så snart det grønne lys tændtes.
Button, der er tilbagevendt fra simulatorarbejdet for denne weekend, lå ned 23 minutter igen som 12'er, lige bag sin yngre teamkammerat Vandoorne.
Bagerst i feltet var Sauber og Renault sikkert placeret med tider markant langsommere end de øvrige.
Med blot 13 minutter igen splittede Magnussen de to Mercedes biler ad på sin 9. plads - Hamilton foran og Bottas bagved.
Kun de første 5 lå indenfor sekundet - Heriblandt begge Toro Rosso biler, der virkelig så stærke ud hele træningen igennem.
Slutningen af træningen bar igen præg af oversatsning i sving 10 (Swimming Pool) - I alt 19 gange blev der kørt lige over chikanen i stedet for korrekt gennem svinget.
Alt i alt godkendt træning for Kevin, der holder sin 9. plads, mens Grosjean må se til fra 14. pladsen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)