Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 16/11 2020 klokken 08:11
Under vanskelige forhold, er det normalt dér vi ser, at HAAS-bilerne performer, hvilket viser at kørerne er bedre end bilen.
Under denne weekends grandprix i Tyrkiet, var det tydeligt at se, at Kevin Magnussen havde fat i den lange ende, da han i løbet af få sving, spurtede op gennem feltet til en placering på P8, hvilket var bedre, end det bilen formåede, hvorfor han relativt hurtigt igen røg lidt tilbage.
Længe lå han til et enkelt point, hvilket er stort i en HAAS-racer, men da holdet kaldte ham i pit for at få lidt frisk gummi på, gik det galt - igen.
Endnu engang var der en mekaniker, der ikke var klar på sin opgave, hvilket betød, at der var usikkerhed omkring hvorvidt det ene baghjul var kommet rigtigt på, hvilket igen betød, at man valgte at stoppe bilen.
Hele fadæsen kostede Kevin en hel omgang, hvilket sendte ham ned i bunden af feltet.
Han formåede, på trods af det virkelig ringe holdarbejde, at holde hovedet koldt og kørte mere end 40 sekunder ind på Grosjean i den sidste del af løbet.
Så hvis man ser på Kevins indsats alene, kunne det være blevet så godt, men én mand gør ikke et hold.
Ser man derimod på holdet, er der ikke meget der tyder på, at de har hverken viljen eller gejsten til at gøre en forskel.
Alle, inklusiv Günter Steiner, virker fuldstændig umotiveret. Som om der ikke er noget at kæmpe for og at denne sæson bare skal overstås.
Det er muligt, at de har afskrevet sæsonen, men hvis man ikke formår at fastholde troen på, at man kan gøre bare en lille forskel, bliver det også svært for holdet i 2021, når der kommer flere penge til holdet og friske kører.
HAAS ligner et hold, der ikke længere har noget at gøre på en Formel 1-bane,og det er svært at se, hvordan de kan komme tilbage igen.