Formel 1 forlænger med DHL

Formel 1 er en verdensomspændende sportsgren, og derfor kræver det en seriøs partner at transportere motorsportens kongeklasse rundt til diverse baner.

Abu Dhabis Grand Prix 2019 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 27/2 2024 klokken 21:02

Formel 1 og DHL har i 20 år været et fast makkerpar, og nu er der sat signatur på, at partnerskabet skal fortsætte lidt endnu.

Formel 1 har netop annonceret, at de har lavet en ny flerårig aftale med logistikfirmaet DHL. Dermed fortsætter DHL som officiel logistikpartner til Formel 1-løb og events verden over.

Faktisk er partnerskabet det længstvarende globale partnerskab i Formel 1.

Partnerskabet består dog ikke kun i at levere varer for Formel 1. Nej, DHL og Formel 1 har også fået gode ideer ud i verden den tid, de har været partnere.

Formel 1 har en ambition om at være "Carbon net zero" CO2-neutrale i 2030. Så for at hjælpe Formel 1 lidt med på vejen, testede DHL biobrændstoflastbiler under den europæiske del af 2023 sæsonen. Det sparede 83% af den sædvanlige CO2 udledning fra DHL’s transport for Formel 1.

Og som Jakob Kjeldberg plejer at sige i Robinson: “i år bliver det endnu vildere.” DHL vil nemlig mere end fordoble antallet af lastbiler, der kører på biobrændsel.
Desuden er flyene også skiftet ud til mere CO2 besparende Boeing 777, som udleder 17% mindre C02.

Jonny Haworth, direktør for kommercielle partnerskaber, Formel 1, udtaler i pressemeddelelsen:
"Som vores længste partner, er DHL blevet så afgørende en del af leveringen af vores arrangementer, så vi er glade for at fortsætte det succesfulde samarbejde i mange år endnu.

Vores partnerskab har set sporten transformere og vokse, og DHL har været enormt støttende i vores overgang til at blive en mere bæredygtig sport.

Dette vil fortsat være nøglen, når vi bevæger os mod 2030, og efterhånden som bæredygtig logistik fortsætter med at udvikle sig.

Jeg glæder mig til at se de positive innovationer, der kommer næste gang,” slutter Jonny Haworth.

Arjan Sissing, Head of Global Brand Marketing, DHL Group, udtrykker også sin glæde over det 20-årige lange samarbejde mellem de to store firmaer. Arban har derfor også givet en kommentar med i pressemeddelsen:

"Begge virksomheder deler et stærkt engagement i bæredygtighedsmål og som pionerer indenfor grøn logistik, er vi glade for at opretholde vores samarbejde med Formel 1 for at nå disse mål sammen," slutter Arjan Sissing.

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Motormanager kører igen Vettel øjner comeback til Formel 1 »