Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/3 2015 klokken 09:03
Hamilton fik ikke sat en tid under første træning, som følge af problemer med Mercedes motoren, men han kom stærkt igen i den anden træning, hvor han satte hurtigste tid af alle.
Kimi Räikkönen viste, at han var klar til at tage udfordringen op med de dominerende Mercedes racere, da han satte anden hurtigste tid, kun 373 tusindedele sekund langsomme end Hamilton, men 55 tusindedele sekund hurtigere end Rosberg i den anden Mercedes.
Kvyat i Red Bull viste, at deres racer ikke er så langt efter, som de selv påstod i Australien, da han satte en tid, der kun var 128 tusindedele sekund langsommere end Rosberg.
Williams, som mange havde store forventninger til op til sæsonstarten, var også med fremme med begge deres biler, mens Vettel ikke havde helt så meget skub i sin Ferrari denne gang.
Mange kørere har klaget over, at de har svært ved at finde den rette balance frem, hvilket Vettel er en af. Men med Kimi helt fremme, vil Sebastian have god mulighed for at få lidt hjælp derfra med balancen, så vi måske kan se Ferrari udfordre Mercedes i kampen om pole, allerede her i årets andet løb.
I den tunge ende af feltet, var Marussia, eller Manor racing, stadig bundprop, langt efter det øvrige felt.
McLaren ser ud til at have fået en anelse mere skub i Honda enheden, men ikke nok til at få dem op i feltet. Grosjean i Lotus var godt nok efter begge McLaren racerne, men det var udelukkende på grund af tekniske problemer.
Grosjean meldte tilbage til pitten, at bilen ikke havde nogle kræfter og at den elektriske del mistede strøm. Han kom tilbage til pitten, hvor han så blev resten af træningen.
Alonso var den hurtigste af de to McLaren kørere, men var nede som nummer 16, kun en tiendedel sekund hurtigere end Button i den anden McLaren, der sluttede som nummer 17.
Philipe Nasr, der sad over i første træning, havde ikke så god en session og måtte se sig selv nede som nummer 12. Ericsson fik sin Sauber hjem som nummer 9.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)