Singapores Grand Prix er det første natteløb i historien. Et løb der startede med en kontrovers, og er garant for mindst et besøg af en sikkerhedsbil.
Nu er det tid til kontraktfornyelse, men hvor man normalt siger ja med det samme, så er det ikke så nemt som normalt.
Fernando Alonso sejrede i det første løb, der året efter skabte Crashgate.
Copyright Renault F1
Det fortæller Teo Ser Luck, Singapores handels- og industriminister:
“Vi er stadig i forhandlinger.”
”Men det er mere vigtigt at se om F1-løbene har mødt vores objektiver, og virkelig bragt værdi til Singapore og hjulpet Singapore på den internationale scene.”
“Det har bragt værdi til Singapore, specielt på motorsportsscenen. Men vores overvejelser er nødt til at være mere end det.”
Timo Glock i Singapores oplyste gader.
Copyright Virgin Racing
“Så om det er økonomisk eller socialt, så skal vi undersøge alle faktorer, hvilket er der hvor vi er i gang nu.”
Det hører til sjældenhederne, at et land selv opgiver deres grand prix.