De italienske medier er kendt for at være utrolig vedholdende når det kommer til rygter og især når snakken falder på deres elskede Ferrari-team. Hvor Michael Schumacher var Ferrari-mand til fingerspidserne og højt elsket af de italienske tifosi, tog det lidt tid, før Kimi Räikkönen kom ind i varmen i støvlelandet. Hvordan ville det så se ud for Fernando Alonso?
Det er blevet en svær start på sæsonen for både Fernando Laonso og Felipe Massa, som vi beskrev
her. Felipe Massa spandt af banen i to løb og Alonso sluttede på en fin fjerdeplads i Australien, mens det blev til en mere beskeden 8. plads i Malaysia.
Efter løbet blev Alonso spurgt af det lokale pressekorps, om han sidder i en rød racer næste år.
"Det er for tidligt at tale om team-skifte," siger Alonso til Diario As. Men Massa har haft to dårlige løb med fejl, og det er logisk at folk taler om Vettel og jeg selv."
Rygterne går i hvert fald på, at Ferrari er særdeles interesseret i Toro Rosso køreren Sebastian Vettel, som i sin meget korte karriere indtil videre har imponeret med sin fart og sit store overblik.
Fernando Alonso
For Alonso handler det udelukkende om at være i den bedste bil, siger han, selvom Renault langt fra er i storform, som de var i 2005 og 2006, hvor de vandt to mesterskaber.
"Jeg kører for Renault nu, for jeg vandt her i 2005 og i 2006, og jeg vil vinde igen. Hvis ikke i år, så næste år."
Fernando Alnso har adskillige gange udtalt, at stabilitet i teamet er meget vigtigt for ham og hans oplevelser hos McLaren-Mercedes, gjorde ham ikke noget godt. Selvom han udtaler at han vil sidde i den bedste bil, hvilket ikke er tilfældet i år, så er det tænkeligt at han bliver hos Reanult teamet gennem 2009, alene for at videreudvikle bilen og få den gjort vinderklar, men også for at få den ønskede ro og stabilitet.
Hvad der så sker efter 2009, kan ingen spå om. Men Felipe Massa har kontrakt med Ferrari til og med 2010, Fernando Alonso har kontrakt med Renault indtil 2009, så vi kan bare vente og se udviklingen. Indtil videre er der 16 løb tilbage på kalenderen, og dermed masser af race.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)