• Forside

Massa forvirret over spin

Han gjorde det i Australien og han gjorde det i Malaysia. Felipe Massa har fået en svær start på 2008-sæsonen, med to afkørsler i de to første løb. Massa selv er forvirret over hændelsen

Af: (@bmf1.dk) d. 24/3 2008 klokken 11:03

Allerede to løb inde i sæsonen, svirrer rygtemøllen for alvor. Felipe Massa er ifølge flere mere eller mindre seriøse publikationer, på vej ud af teamet, på grund af hans uheldige slutresultater i Australien og Malaysia. Eter at være starter på pole i søndagens løb på Sepang-banen, spandt han af banen og har endnu ikke scoret nogle point.

Det startede nmlig rigtig godt for begge Ferrari-kørerne. Felipe Massa og Kimi Räikkönen stormede ned mod det første sving og lagde lynhurtigt afstand til resten af feltet. Omgang efter omgang øgede de afstanden og under pit-stop runderne, byttede de to plads, så Räikkönen kom forrest. Så der var linet op til en 1-2 sejr til Ferrari, men Massa´s afkørsel undrer også ham selv.

"Jeg er skuffet. Dette var ikke den start på sæsonen jeg havde regnet med, og jeg er meget skuffet over det der skete," siger Massa.

Sådan startede weekenden og sådan skulle den have sluttet. Felipe Massa og Kimi Räikkönen efter lørdagens 1-2 kvalifikation i Malaysia.

"Jeg havde en underlig følelse i sving 6. Jeg kom ind i svinget lidt hurtigt, og da jeg kom til sving 7, mistede jeg bilen. Det er svært at forklare hvad der skete." Adspurgt til om hændelsen havde noget at gøre med forbuddet mod traction control, sagde Massa: "Nej. Jeg lavede ingen fejl den første dag, så det var ikke tilfældet."

Som altid interesserer især den italisnek presse sig rigtig meget for 'deres' team, Ferrari. Adskillige aviser nævner - igen - Fernando Alonso som Massa´s efterfølger, noget du kan læse om andet steds på siden. Felipe Massa har kontrakt med Ferrari indtil udgangen af 2010, Räikkönen´s kører til og med 2009.

Felipe´s hustru, Rafaela Bassi-Massa, afviser ryterne og siger, at husbondens nært forestående exit, er en værre omgang l***.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1T34:50.616 2 10
3. 7. Nico Rosberg Williams Racing
P
1T34:58.716 2 6
5. 3. Heikki Kovalainen McLaren Formula 1 Team
P
1T35:08.616 2 4
6. 14. Kazuki Nakajima Williams Racing
P
57 omg. 2 3
8. 16. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
53 omg. 2 1
DNF / Ikke-fuldførte
13. 4. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
29 omg. 2 0
14. 8. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
25 omg. 2 0
17. 15. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
0 omg. 2 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)