Tommy Hilfiger er ny partner med F1 ACADEMY

Formel 1 er motorsportens kongeklasse, men talenterne udvikler ikke sig selv - specielt de kvindelige talenter har haft udfordringer med at nå helt til tops. Nu får F1 ACADEMY hjælp på vejen af Tommy Hilfiger.

Red Bull i Las Vegas . Copyright Getty Images/Red Bull Content Pool

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 26/2 2024 klokken 19:02

Formel 1 er motorsportens kongeklasse. Det er der, hvor unge drenge og piger drømmer
sig hen, når de giver den gas på alverdens baner.

Det kræver blod, sved og tårer at nå til en af juniorkategorierne under Formel 1. Og penge. Masser af penge! Det problem prøver F1-organisationen at rette op på.

Endnu sværere er det for kvindelige talenter at nå helt op på de højere niveauer. Den problemstilling har Formel 1 prøvet at løse ved at oprette F1 ACADEMY.

Her kan 15 kvinder i alderen 16-25 år dyste i Formel 4-biler på alverdens racerbaner. Faktisk er akademiet supportklasse til Formel 1 til syv forskellige løbsweekender i 2024, så der er rig mulighed for at se kvinderne give den gas.

Nu har en af modeverdenens helt store giganter fået øjnene op for F1-ACADEMY, nemlig det globale livsstilsbrand Tommy Hilfiger. Som tak får Hilfiger blandt andet lov til at designe et af fem forskellige partner liveries på bilerne.

Men det sjove slutter ikke her, for Hilfiger har også valgt at sponsore den 22-årige kvindelige spanske racerkører Nerea Martí, som skal køre sin anden (og sidste) sæson i den attraktive klasse. Det er nemlig kun tilladt at køre i klassen to sæsoner, for at sikre sig, at flest mulige kvinder får muligheden for at vise sig frem.

I år tørner Martí så ud for Campos Racing, hvor de ikoniske røde, blå og hvide Hilfiger-farver vil pryde raceren og hendes kørerdragt.

Sidste år sluttede Martí på fjerdepladsen i mesterskabet med en enkelt sejr på Le Castellet, fem podieplaceringer og en enkelt poleposition.

Og det er ikke kun Martí, der nærmest kan gå catwalk i sin fine nye Hilfiger-kørerdragt. Med i aftalen er også, at Hilfiger skal også stå for at designe og levere uniformer til alle ansatte i Formel 1-ACADEMY.

Susie Wolff, administrerende direktør for F1 Academy, udtalte i F1’s pressemeddelse:

"Tommy Hilfiger er et af de mest anerkendte globale livsstilsmærker, så det er en stor ære at byde dem velkommen til F1 ACADEMY som officiel partner."

“Tommy Hilfiger er fuldt ud investeret i vores mission om at forbedre kvinders repræsentation i motorsport, og deres globale brand-platform vil appellere til dem uden for motorsportens verden og hjælpe os med at nå ud til nye målgrupper."

“Jeg vil gerne personligt takke Tommy og hans team for at dele vores vision og støtte til en talentfuld ung chauffør i Nerea Martí," slutter Susie Wolff.

Tommy Hilfiger har også givet et ord med på vejen:

"Motorsportsverdenen udvikler sig i et utroligt tempo, og F1 ACADEMY er på forkant med denne bevægelse."

"Jeg ser frem til at arbejde sammen med administrerende direktør Susie Wolff, chauffør Nerea Martí og hele F1 ACADEMY-holdet, når de bryder barrierer i en traditionelt mandsdomineret sport," slutter Tommy Hilfiger.

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ford frustreret - kræver hurtig Horner-løsning Optakt til Bahrains Grand Prix »