USA’s Formel 1-grandprix blev et spændende et af slagsen, hvor der for en gangs skyld var spænding i toppen af feltet lige til slut.
På de sidste omgange var Lewis Hamilton ved at hente Max Verstappen, og der var kun 2 sekunder mellem dem over målstregen. Verstappen klagede over problemer med bremserne under løbet.
På det efterfølgende pressemøde udtalte Mercedes-køreren Hamilton, at han kunne have vundet, hvis man havde valgt en anden strategi. Men Hamilton var dog alligevel meget tilfreds med den opdaterede Mercedes.
Verstappen, Hamilton og Norris i Austin
Copyright BMF1.dk
Tredjepladsen gik til McLaren-køreren Lando Norris, der førte løbet på de første omgange, men som senere måtte se sig passeret af både Verstappen og Hamilton.
Haas og Aston Martin startede fra pitten, og det fik Aston Martin mest ud af med, da Lance Stroll formåede at hente 2 point på trods af, at han parkerede sin Aston Martin i startopstillingen og ikke i pitten, som han burde. Sagen undersøges i skrivende stund fortsat af FIA.
På trods af en opdateret racer mangler Haas både fart og solide præstationer. Hülkenberg sluttede som nr. 13 og Magnussen som nr. 16 og næstsidst – under et sekund foran Daniel Ricciardo, som sluttede sidst. Dette skal ses i lyset af, at Alonso, Piastri og Ocon udgik.
Det var nærmest tåkrummende pinligt at se Kevin Magnussen blive overhalet af Logan Sargeant i Williams. Sargeant sluttede på en hæderlig 12. plads.
Under sejrsceremonien blev der buhet kraftig af Max Verstappen, hvilket gav det spændende løb en lidt uskøn afslutning.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)