Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 25/8 2023 klokken 17:08
Allerede efter ti minutter kørte både Piastri og Ricciardo galt i sving 3. Piastri tabte bagenden i sving 3, og et par sekunder efter skulle Ricciardo igennem sving 3.
Ricciardo så Piastri for sent i svinget og blev nødt til at undgå at ramme ind i sin landsmand, som holdt stille i svinget. Det betød, at Ricciardo desværre selv ramte barrieren.
Norris’ anden frie træning stod i stor kontrast til de to australske kørere, da han noget overraskende kørte hurtigste tid foran Verstappen.
Williams viste igen positive takter, hvor Albon formåede at køre tredjehurtigste tid.
Hamilton sluttede sessionen som fjerdehurtigst med +0.308. op til Norris på førstepladsen. Russell i den anden garage sluttede igen udenfor top og måtte tage til takke med P14.
Tsunoda viste, at Alpha Tauri måske også har noget at skyde med i denne weekend.
I hvert fald sluttede japaneren femtehurtigst, og måske kan han gøre sig forhåbninger om at score point i denne weekend. Akkurat som han gjorde i sidste grand prix.
Stroll fik ikke kørt i den første frie træning, men han viste, at han ikke havde brug for meget opvarmning, da han kørte hurtigere end Alonso. Stroll sluttede P8 og Alonso kørte tiendehurtigste tid ind.
Ferrari holdte lav profil i den første frie træning, men i den anden træning fik de heller ikke vist imponerende fart.
Leclerc sluttede P11 og Sainz, der kørte sine første omgange i denne weekend, måtte nøjes med P16.
Haas var de langsommeste på soft-dækket og sluttede derfor nede som P17 og P18 med Magnussen som den hurtigste af de to Haas-kørere.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)