Ikke andet, hvorimod Renault kunne se fordelen i at levere motorer til et ekstra team og dermed skabe en del mere data. Af samme grund var Rob White fra Renault til stede under præsentationen af RB3, mens der ikke var nogle Ferrari teknikere til stede ved Red Bulls launch sidste år.
Til den engelske tv-station ITV er Adrian Newey citeret for
“Vi betalte dem penge og de gav os en motor. Det var det forhold.”
Newey: Renault er et langt bedre valg til Red Bull Racing end Ferrari
Omkring Renaults eget ønske om at samarbejde med Red Bull sagde Adrian Newey
”Det giver en helt anden tilgang til forholdet, og noget som jeg er meget glad for.”
Der er altså mange fordele ved Renaultmotorerne, så derfor undrer det lidt, at man vælger at spilde de efter sigende langt dyrere Ferrari motorer på Scuderia Toro Rosso, men de mange problemer med Ferrari sidste år og det at Ferrari alligevel skal have penge for 2007 har gjort udfaldet.
Gerhard Berger har dog også ved tidligere lejligheder udtalt, at han ikke vil rykke teamet fra Italien til England, og så vil et italiensk team med italiensk motorleverandør være væsentlig mere italiensk. Specielt med italienske Liuzzi på holdet.
Red Bull teamchef Christian Horner har udtalt, at Red Bull Racing ikke er forpligtet til at slutte efter Renault teamet.
”Der står ikke skrevet nogen steder i vores Renault kontrakt, at vi skal slutte efter Renault.”
Sjovt nok kommer STR til at køre med Ferrari motorer. Ferrari var ellers ikke meget for at levere motorer til Minardi efter 1991 sæsonen, men ny ejer og en masse penge kan gøre en stor forskel.
En Minardi med Ferrari motor i Monacos gader 1991