• Forside

Red Bull præsenterer RB3

Øjeblikkeligt efter at Mark Allan Webber havde underskrevet sin kontrakt med Red Bull, fik holdet at vide at de skulle have bilen klar til den 26. januar. Og hvorfor så det? Jo, for det er Australiens Dag i dag. Se de første billeder af den nye racer.

Af: JPU (jpu@bmf1.dk) d. 26/1 2007 klokken 10:01

Dette er naturligvis det rene vås, men alligevel fik det mange til at tro at Mark Allan Webber ville blive den første der skulle teste den nye racer, der ikke overraskende har fået navnet RB3.

I stedet blev det David Coulthard der fik æren af at teste den nye RB3 racer som den første, og han har på nuværende tidspunkt gennemført de første runder med bilen.

Herunder følger de første billeder af den nye racer. Vi vender senere tilbage med yderligere oplysninger fra Red Bull.

Adrian Neweys RB3 chassis

Adrian Neweys RB3 chassis

Red Bull præsenterer deres hold i 2007

Data for RB3
Chassis Komposit monocoque struktur, RB's eget design
Transmission 7 gear, hydraulisk, monteret på langs. AP Racing kobling
Fælge AVUS Racing, Foran: 12.7” x 13”, Bag: 13.4” x 13”
Dæk Bridgestone
Bremser Brembo kalibre / Hitco karbon skiver og klodser
Elektronik Integreret Magneti Marelli (motor) og Pi (chassis), elektronisk kontrolsystem
Brændstof Elf



Adrian Neweys RB3 chassis

David Coulthard foran RB3

Data for Renault RS27 motoren
Cylindre 8
Ventiler 32
Cylindervinkel 90 gr.
Motorkraft Ikke opgivet
Motorkonstruktion Cylinderblok i støbt aluminium
Motor Renault
Tændingssytem Magneti Marelli
Vægt > 95kg



Mark Webber foran den nye RB3

Adrian Neweys RB3 chassis

RB3

RB3-frontvingen

RB3-frontvingen2

Mark Webber

Mark Webber prøvede også den nye racer