Dette er naturligvis det rene vås, men alligevel fik det mange til at tro at Mark Allan Webber ville blive den første der skulle teste den nye racer, der ikke overraskende har fået navnet RB3.
I stedet blev det David Coulthard der fik æren af at teste den nye RB3 racer som den første, og han har på nuværende tidspunkt gennemført de første runder med bilen.
Herunder følger de første billeder af den nye racer. Vi vender senere tilbage med yderligere oplysninger fra Red Bull.
Adrian Neweys RB3 chassis
Adrian Neweys RB3 chassis
Red Bull præsenterer deres hold i 2007
Data for RB3 |
Chassis |
Komposit monocoque struktur, RB's eget design
|
Transmission |
7 gear, hydraulisk, monteret på langs. AP Racing kobling
|
Fælge |
AVUS Racing, Foran: 12.7” x 13”, Bag: 13.4” x 13”
|
Dæk |
Bridgestone
|
Bremser |
Brembo kalibre / Hitco karbon skiver og klodser
|
Elektronik |
Integreret Magneti Marelli (motor) og Pi (chassis), elektronisk kontrolsystem
|
Brændstof |
Elf |
Adrian Neweys RB3 chassis
David Coulthard foran RB3
Data for Renault RS27 motoren |
Cylindre |
8
|
Ventiler |
32
|
Cylindervinkel |
90 gr.
|
Motorkraft |
Ikke opgivet
|
Motorkonstruktion |
Cylinderblok i støbt aluminium
|
Motor |
Renault
|
Tændingssytem |
Magneti Marelli
|
Vægt |
> 95kg |
Mark Webber foran den nye RB3
Adrian Neweys RB3 chassis
RB3
RB3-frontvingen
RB3-frontvingen2
Mark Webber
Mark Webber prøvede også den nye racer