Alpine fokuserer på løbsfart

Alpine havde en svær start på 2021 sæsonen, men har gjort store fremskridt, primært i forhold til kvalifikationen i de første løb. Nu skal de så også bare have en god løbsbil.

Esteban Ocon. Portugals GP 2021 . Copyright Alpine F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/6 2021 klokken 15:06

Da Renault blev til Alpine, gul til blå, virkede det som om at de mistede alt det hvad de havde bygget op over årene. Men det går fremad for Alpine, der dog halter gevaldigt når det kommer til løbet. Det er det der er fokus på nu.

Mange ting er ændret på det tidligere Renault hold, samtidig med at Daniel Ricciardo og Cyril Abiteboul begge har forladt holdet, som de har haft så stor indflydelse på.

Men i takt med at Fernando Alonso, som er kommet tilbage til Formel 1, får bilen mere og mere ind under huden og den nye ledelse, det samme, begynder tingene at gå i den rigtige retning for det franske hold.

Det er ved at blive helt almindeligt, at Alpine får mindst en bil med til Q3 om lørdagen, men i løbet har de svært ved at holde tempoet og falder tilbage, ofte helt ud af pointene.

Det er her at Alpine nu vil flytte deres fokus over.

"Det er tydeligt at vores bil er hurtig," udtaler Marcin Budkowski til Autosport op til holdets vigtigste løb i Frankrig.

"Men vi har stadig meget arbejde foran os, for at finde ud af hvorfor vi ikke kan holde den fart, når det kommer til løbet," tilføjede han.

"Vi har fundet nogle ting, som vi vil afprøve for første gang i Frankrig. Så vi håber at det vil være starten på et vendepunkt for os," kom det yderligere fra ham.

Samtidig med at bilen stille og roligt bliver bedre, bliver Ocon også mere udfordret af Alonso, hvilket samlet set er godt for holdet.

"Alle er desperate efter at få et godt løb, på vores hjemmebane, så der er maksimalt pres på og stadig meget arbejde der skal gøres, men vi er optimistiske," sluttede Marcin Budkowski.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Præsenterer Mercedes Russell på Silverstone? Szafnauer: Vi er verdensmestre om 4-5 år »