Japanske Sakon Yamamoto debuterede den 8. juni 2006, som tredje-og testkører for Super Aguri F1. Han overtog pladsen efter Frank Montagny, som selv erstattede Yuji Ide.
Det blev dog en skuffende start for debutanten, idet en mekanisk fejl i motoren i det første løb og en motor der gik i stå i det andet løb, resulterede i kun en kørt omgang i to løb.
Selvom han var ny i Aguri teamet, spillede han en meget stor rolle i det italienske Grand Prix. Under kvalifikationen punkterede hans ene dæk og sendte en masse skarpe små objekter ud over banen.
Han endte bagerst i feltet. Men da Fernando Alonso senere i samme session punkterede på grund af Yamamotos eksploderede dæk, fik spanieren en straf på 5 pladser, fordi man mente han havde blokeret for Felipe Massa.
Yamamoto kom ikke i mål i de første fire løb, men fik lidt oprejsning sidst i sæsonen, da han kørte sin racer til mållinien i de sidste tre løb
I 2007 fortsatte Sakon Yamamoto i Super Aguri teamet, denne gang var han dog ikke at finde i det faste Formel 1 felt, da sædet gik ti lengelske Anthony Davidson, men blev en af de to testkørere sammen med Giedo van der Garde.
Da Christijan Albers blev fyret fra Spyker, meddelte det hollandske team, at Yamamoto ville køre de sidste syv løb for dem, dog fik Markus Winkelhock et enkelt løb. Yamamotos største f1 øjeblik må næsten være i det japanske Grand Prix, da han på hjemmebane med held holdeer Jarno Trulli bag sig.
Den 4. febraur annoncerede Renault-teamet, at man havde hyret den japanske kører som testkører. Han skal konkurrere om sædet sammen med Romain Grosjean og Lucas di Grassi.