USA's GP: 3 frie træning

Verstappen fik en optimal optakt til kvalifikationen, da han var hurtigst af alle på den bumpede amerikanske bane i Texas. Vettel var dog lige i hælene på ham.

Max Verstappen . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 2/11 2019 klokken 22:11

Biler og kørere bliver udfordret markant anderledes i denne weekend, end det vi normalt ser.

Det skyldes den meget ujævne bane, der betyder at alle er blevet udfordret.

Red Bull, der af de fleste menes at have det bedste chassis, viste med en super tid fra Max Verstappen, at der er noget om snakken.

Ferraris super motor, presser Red Bull, men selvom Sebastian Vettel ser meget stærk ud, igen i denne weekend, kunne han ikke følge med Verstappen.

Charles Leclerc i den anden Ferrari, fik dog en meget dårlig optakt til kvalifikationen, da han efter 15 minutter, måtte parkere en rygende bil på banen. Han nåede end ikke at sætte en tid.

McLaren, der ser ud til at klare sig bedre og bedre, så igen stærke ud.

Begge kørere klarede sig virkelig godt og ser virkelig ud til at være klar til kvalifikationen.

HAAS klarede sig lidt bedre end det vi så fra dem fredag, men kun lidt.

Grosjean sluttede som den bedste af de to på P13, mens Kevin måtte nøjes med P15.

Hvis de kan holde dette, vil de komme med videre fra Q1, men næppe videre til Q3. Dog har vi tidligere set Kevin hive noget ekstra ud af raceren, når det virkelig gjaldt.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Red Bull
P
1:33.305 + 0.000 13
2. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:33.523 + 0.218 17
3. Lando Norris McLaren
P
1:33.818 + 0.513 14
4. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:33.904 + 0.599 17
5. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:33.923 + 0.618 16
6. Alexander Albon Red Bull
P
1:33.983 + 0.678 14
7. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:34.408 + 1.103 15
8. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing
P
1:34.513 + 1.208 18
9. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
P
1:34.517 + 1.212 14
10. Daniel Ricciardo Renault F1
P
1:34.774 + 1.469 11
11. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:34.784 + 1.479 11
12. Lance Stroll Racing Point F1 Team
P
1:34.792 + 1.487 14
13. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:34.849 + 1.544 17
14. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso
P
1:35.129 + 1.824 16
15. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:35.305 + 2.000 14
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing
P
1:35.956 + 2.651 15
17. George Russell Williams
P
1:36.256 + 2.951 15
18. Robert Kubica Williams
P
1:36.628 + 3.323 17
19. Sergio Perez Racing Point F1 Team
P
1:38.426 + 5.121 22
20. Charles Leclerc Ferrari
P
0:00.000 + 0.00-305 1
Pirelli dæktyper i 2019:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 2021-regulativet forklaret: Økonomien USA's GP: Kvalifikationen LIVE. Pole til Bottas! »