Kinas GP: 2. frie træning. Hamilton igen på toppen

Anden træning siger normalt, meget mere om de enkeltes form end den første. Det så også sådan ud i dag i Kina. Mercedes og Hamilton i front, men kun med nærmest mindst mulige margin til Kimi Räikkönen i Ferrari.

Hamiltons garage . Copyright Lea Anna Petersen

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/4 2018 klokken 10:04

Med en afstand på kun 7 tusindedele sekund, sikrede Hamilton sig igen, her i anden træning, den hurtigste tid, med en tid på 1.33,782 mod Räikkönens tid på 1.33,489.

Vettel sluttede nede som nummer 4, mens Bottas sluttede som nummer 3.
De fire forreste var dog uhyre lige, med et samlede gap fra Hamilton til Vettel, på en anelse over en tiendedel sekund.

Kevin Magnussen viste sig igen, som den hurtigste HAAS kører, ved at placere sig ind som nummer 7, dog efter Nico Hülkenberg i Renault, som han ellers gerne skulle slå.

Grosjean i den anden HAAS racer, havde ikke en god test og sluttede nede som nummer 19, kun med Stroll efter sig. Ud over ar han spandt under træningen, er der ikke nogle udmeldinger om specielle problemer.

Problemer havde Stoffel Vandoorne i sin McLaren, da han blev sendt på banen med løse hjul. Et problem der lader til at gå gennem pitten i år.
Dette vil utvivlsomt udløse endnu en bøde.

Gasly og Hartley i Toro Rosso racerne, sluttede igen udenfor top ti, som henholdsvis 12 og 15.
I takt med at Gasly bliver ved med at være bedre end Hartley, vokser presset på Hartley, som det efterhånden også må gøre på Grosjean.

Træningen blev afsluttet med lidt regn, hvilket betød, at langt de fleste der var på banen, valgte at kører direkte i pit.
Kun Stroll valgte at blive ude, men ikke til megen nytte.

Alonso og de to Toro Rosso kørere, tog en tur med intermedia dækkene.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:33.482 + 0.000 26
2. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:33.489 + 0.007 26
3. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:33.515 + 0.033 27
4. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:33.590 + 0.108 27
5. Max Verstappen Red Bull
P
1:33.823 + 0.341 26
6. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:34.313 + 0.831 30
7. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:34.458 + 0.976 26
8. Carlos Sainz Jr. Renault F1
P
1:34.473 + 0.991 28
9. Daniel Ricciardo Red Bull
P
1:34.557 + 1.075 26
10. Fernando Alonso McLaren
P
1:34.632 + 1.150 23
11. Sergio Perez Force India
P
1:34.792 + 1.310 30
12. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
P
1:34.849 + 1.367 33
13. Esteban Ocon Force India
P
1:34.874 + 1.392 30
14. Stoffel Vandoorne McLaren
P
1:35.163 + 1.681 22
15. Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso
P
1:35.333 + 1.851 37
16. Sergey Sirotkin Williams
P
1:35.340 + 1.858 31
17. Marcus Ericsson Sauber
P
1:35.624 + 2.142 29
18. Charles Leclerc Sauber
P
1:35.916 + 2.434 26
19. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:36.471 + 2.989 26
20. Lance Stroll Williams
P
1:37.147 + 3.665 19
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
HS
= Hyper soft dæk
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk
SH
= Super hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP: 1. træning. Hamilton hurtigst McLaren straffes »