• Forside

Warmup Spaniens Grand prix.

Med små 2 timer igen til Spaniens Grand Prix, det første i Europa, så kommer vi med en lille opvarmning.

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 27/4 2008 klokken 12:04

Der er ikke sket nogen ændringer natten over. Så dagens startgrid er som gårsdagens kvalifikation sluttede. Vejret i Barcelona er godt, 23 grader i luften, 39 grader på banen, en helt let vind og næsten ingen fugt i luften. Vi håber at vores udsendte medarbejder nyder dagen.

Gårsdagens resultat i kvalifikationen kunne tyde på at vi får et varieret løb, som tidligere skrevet, så er banen ikke en af de mest spændende, men så godt mixet som de første 10 på gridden er, så er der gode chancer for at vi får et afvekslende løb.

Der var jubel på tribunen, da Alonso kørte hurtigste tid under kvalifikationen

Dagens store navn er selvfølgelig Fernando Alonso, der var ligeved at sætte sig på pole i går, men som i allersidste sekund blev slået af Kimi Räikkönen. Alonso er en af Spaniens allerstørste sportsstjerner og har blæst interessen for Formel 1 til store højder i Spanien. Dog må det formodes at det er lagt op til et meget tidligt pitstop for spanieren, der var 8/10-dele af et sekund hurtigere end Nelson piquet jr. i den anden Renault racer.

Et af dagens helt store spørgsmål, det er kampen mellem BMW Sauber og Mclaren Mercedes - ER McLaren Mercedes degraderet til en 3. plads generelt eller har de haft et par dårlige løb? Ferrari må siges at være nummer 1 pt. de sidder tungt på kvalifikation og løb, men kampen om at være den største udfordrer, den kan virkelig være spændende i år og vil løbe over hele sæsonen.

Kimi Raikkonen i den nye chikane på Circuit de Catalunya

Polesitter Räikkönen kan søge forsikring i at 7 gange er løbet vundet fra poleposition, ud af 17 gange, så der er gode chancer for at han ender øverst igen, ellers så lurer Felipe Massa afgjort på at komme tilbage i mesterskabet.

I alt, så forventer vi et spændende løb, som min kollega vil kommentere live her på siden, fra lidt i 2.

God fornøjelse.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1T38:19.051 2 10
2. 3. Felipe Massa Ferrari
P
1T38:22.251 2 8
3. 5. Lewis Hamilton McLaren
P
1T38:23.151 2 6
5. 7. Mark Webber Red Bull Racing
P
1T38:54.951 2 4
7. 12. Kazuki Nakajima Williams
P
1T39:17.251 2 2
12. 17. David Coulthard Red Bull Racing
P
65 omg. 3 0
DNF / Ikke-fuldførte
14. 15. Nico Rosberg Williams
P
41 omg. 1 0
17. 6. Heikki Kovalainen McLaren
P
21 omg. 0 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)