• Forside

Det går op og ned i showbizz

Skotten David Coulthard var en af hoved aktørerne under Grand Prix’et på Sakhir banen i Bahrain, men desværre svigtede en trækaksel og skotten måtte i lav fart søge tilbage til pit’en, hvor bilen uden nærmere undersøgelse blev taget ud af løbet.

Af: (@bmf1.dk) d. 15/4 2007 klokken 23:04

Skotten David Coulthard har ikke haft heldet med sig i denne sæson, og Grand Prix’et i Bahrain har ikke været en undtagelse. Men når det så er sagt, så må selv skottens værste kritikere i dag bøje sig i støvet.

David Coulthard måtte søndag starte helt bagerst i feltet på grund af de gearkasse problemer, som opstod under lørdagens kvalifikation. Problemerne betød, at Coulthard måtte starte som nr. 21 og altså i bagerste startrække, som ellers er forbeholdt Spyker teamet.

Et gennemgående problem i Coulthards karriere har været det manglende gå på mod, når det drejede sig om at passere langsommere konkurrenter. Det forhold var sat helt i skyggen i dag, og Coulthard kæmpede sig op gennem feltet med stor sikkerhed.

Men desværre for Coulthard og ikke mindst Red Bull teamet, måtte den erfarne skotte udgå, netop som han havde kæmpet sig ind i pointene. Årsagen til Coulthards tidlige exit skulle findes i en defekt trækaksel. En trist udgang på et ellers perfekt løb.

David Coulthards team kollega, australieren Mark Webber, matte senere i løbet lide samme skæbne, men i skrivende stund er der ingen forklaring på Webbers exit.

Red Bull teamets daglige leder Christian Horner havde da også kun en måde at udtale sig på: ”Frustrerende. Det er den eneste måde, jeg kan beskrive dagens løb”.

Selv om begge Red Bull racere måtte udgå, så har der også været lovende takter som man ikke bør se bort fra. Fabrice Lom fra Renault som overser Renaults motorer i Red Bull teamet sagde da også: "Selv om begge vores biler udgik, syntes jeg stadig at det har været en positiv dag."

Og hvis vi kikker på Renaults præstation under Grand Prix’et i Bahrain, så er det jo tydeligt, at han har en pointe.


Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1T32:23.222 2 10
2. 2. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1T32:25.522 2 8
3. 3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1T32:34.022 2 6
5. 4. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1T32:37.622 2 4
10. 10. Nico Rosberg Williams Racing
P
1T33:53.122 2 0
11. 11. Alexander Wurz Williams Racing
P
56 omg. 2 0
DNF / Ikke-fuldførte
17. 8. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
41 omg. 2 0
18. 21. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
36 omg. 3 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

RELATEREDE NYHEDER