Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 19/3 2022 klokken 14:03
Træningen startede stille og roligt ud, hvor der var en række kørere, der kørte nogle installationsomgange, hvor blandt andet Magnussen kørte tre installationsomgange.
Bottas og Zhou var de eneste to kørere, der fik sat en tid efter de første 10 minutter, hvor Bottas kørte lidt langt ud over sving 4.
Der gik ikke længe før de to Alfa Romeo-racere blev overgået, hvor Verstappen og Leclerc var meget hurtige tidligt i sessionen.
Den forsvarende verdensmester var hele syv tiendedele hurtigere end Ferrari-køreren på det blødeste dæk.
Men så ville Hamilton også lege med Verstappen og Leclerc, hvor den syvdobbelte verdensmester formåede at være under en tiendedel langsommere end Verstappen halvvejs igennem træningen.
Der gik heller ikke længe før Sainz og Russell blandede sig i topkampen, hvor Russell overgik både Hamilton, Verstappen og Sainz.
Leclerc kom tilbage på banen igen efter en snurretur, hvor han fik sat midlertidigt hurtigst tid indtil at Verstappen svarede tilbage, efter han i første forsøg blev nødt til at bakke af, efter han fik låst hjulet ind til sving 1.
Perez fik også vist lovende takter med at køre den tredjehurtigste tid med 0.247 sek. op til teamkammeraten på førstepladsen.
Magnussen formåede også at sætte syvendehurtigste tid i træningen med få minutter tilbage tæt forfulgt af de to Alfa Romeo-racere.
I den anden side af Haas-garagen sluttede Schumacher på P14 selvom tyskeren var hurtigst af alle i sektor 2, men en dårlig sektor 1 gjorde, at Haas-køreren måtte nøjes med P14.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)