Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 9/4 2022 klokken 06:04
Styrkeforholdet med Ferrari og Red Bull som de to stærkeste hold, ser ud til at fortsætte, men Alpine er begyndt at finde formen og rykke op i den forreste del af feltet.
Alfa Romeo og især Valteri Bottas, ser ud til at skulle have endnu en god weekend, mens HAAS, desværre ser ud til at kæmpe noget mere, for at være med fremme igen.
Efter blot 20 minutter, sluttede Sebastian Vettels dag tidligt, da han rammer et af de hurtige sving, en anelse forkert, hvilket sender ham i vægen.
Et uheld der skete, sekunder efter Hamilton havde haft nogenlunde samme oplevelse, hvor han dog undlod at ramme vægen og dermed kunne komme videre.
Vettels uheld, udløste et rødt flag som betød at alle mistede dyrebar træningstid. For Vettel selv, var det meget ikke blot skidt, at raceren blev ødelagt, men at han mangler tid i bilen og at han end ikke fik sat en tid.
Merceds store problemer, var tydelige, da de som nogle af de første, var ude og sætte tider på de bløde dæk, men stadig ikke formåede at komme ret langt frem i feltet.
Hos Red Bull, kæmpede Max Verstappen med at få bilen ind under huden, mens Sergio Perez igen viste, at han har det godt med den nye racer, ved at sætte tider, der var meget tæt på Ferrari.
McLaren så også stærkere ud, end vi har set dem i de første løb, hvilket de mange australske fans var meget glade for.
Faktisk var Lando Norris i McLaren, noteret for hurtigste tid af alle, med 8 minutter tilbage. En tid som Alonso i Alpine, var tæt på at udfordre, da han rykkede op som nummer to, med 7 minutter igen.
På dette tidspunkt, kæmpede Verstappen seriøst med Red Bull raceren, hvilket kan vise sig at være en stor udfordring for verdensmesterens chance for at kvalificere sig i toppen.
Med lige over 4 minutter tilbage, smadrede Lance Stroll den anden Aston Martin, i et uheld der ikke var så voldsomt som Vettels, men som med tydelighed viste, at de har problemer.
Stroll's uheld, satte en stopper for denne træning og sikrede således McLaren årets første P1.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)