Aserbajdsjans GP: 1. frie træning - træning stoppet!

Første frie træning er stoppet i Baku og bliver ikke startet igen. Årsagen er at et løst kloakdæksel ødelagde Williams-raceren da George Russell var ude på sin første hurtige omgang.

Australiens Grand Prix 2019 . Copyright Williams F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 26/4 2019 klokken 12:04

Arrangørerne i Baku kæmper nu for at sikre de ca. 300 dæksler på banen, sådan at anden frie træning kan blive afviklet kl 15:00 dansk tid.

Aserbajdsjans Grand Prix 2018 - Sergey Sirotkin på Baku banens smalleste stedAserbajdsjans Grand Prix 2018 - Sergey Sirotkin på Baku banens smalleste sted
Copyright Williams F1


Inden træningen blev stoppet, nåede Charles Leclerc og Sebastian Vettel at sætte tider, så de står for træningen eneste målte tider.

Der spekuleres nu i om Williams vil være i stand til at stille til start, da det tidligere har været ude at Williams teamet er bagud med at producere kulfiber-dele til at bygge raceren af.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Charles Leclerc Ferrari
P
1:47.497 + 0.000 5
2. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:49.598 + 2.101 4
3. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
0:00.000 - 1
4. Lando Norris McLaren
P
0:00.000 - 1
5. Max Verstappen Red Bull Racing
P
0:00.000 - 1
6. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
0:00.000 - 1
7. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
0:00.000 - 1
10. Robert Kubica Williams
P
0:00.000 - 1
11. George Russell Williams
P
0:00.000 - 3
15. Pierre Gasly Red Bull Racing
P
0:00.000 - 1
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Gasly for ringe til Verstappen Aserbajdsjans GP: Anden frie træning i Baku »