Der har været talt om det siden sæsonstarten 2022, og det vil sandsynligvis fortsætte indtil en løsning dukker op.
'Porpoising', 'wobling', eller 'hoppen', hvis man ellers kan bruge dette stærkt forsimplede, danske udtryk om F1-bilernes voldsomme hoppen ned af de hurtige langsider.
Konsekvenserne af de voldsomme påvirkninger efter de utallige sammenstød mellem kørernes rygsøjle og cockpittets sædeskal, der som bekendt ikke er påmonteret blød læderpolstring, sås meget tydeligt, da en plaget Lewis Hamilton trak sig op af dybet på sin Mercedes.
Fra flere sider, og især på de sociale medier, har eksverdensmesteren været anklaget for at spille skuespil for dermed at fjerne opmærksomheden fra endnu et nederlag til teamkammeraten George Russell.
Nu har Daniel Ricciardo imidlertid trådt til og udtalt, at Hamilton på ingen måde overdriver den nuværende situation i cockpittet.
Østrigs Grand Prix 2021. Daniel Ricciardo
Copyright McLaren
"Der blev talt om Lewis efter løbet," sagde Ricciardo i et interview med
Press Association.
"Jeg så nogle af hans 'on-board'-billeder, jeg så billeder af ham, da han steg ud af bilen og strakte ryggen, og han overdrev ikke. Det var virkelig ubehageligt," lød det fra McLaren-køreren.
»Det gode er, at det er meget synligt. Hvis du lytter til bilens lyd, kan du høre at den hopper og danser, og på billederne kan du se, at hjelmen også bevæger sig op og ned."
"Det er hverken normalt eller behageligt. Med den position, vi sidder i bilen, har vi ikke meget plads til at bevæge os, så vi er ikke forberedt på påvirkningerne."
"Jeg er ikke 100 % sikker på, om det kræver en regelændring omkring den måde teamene sætter bilerne op på, men jeg ønsker bare ikke, at nogen skal få unødvendige skader eller smerter."
"Vi har talt om det gennem hele sæsonen, men da Baku er så stor en bane, er jeg sikker på, at det vil blive diskuteret i kørernes briefing på fredag (ved Canadas Grand Prix, red.)," sagde Ricciardo.
Aserbajdsjans Grand Prix 2022. Kevin Magnussen under løbet
Copyright Haas F1
Ikke kun Hamilton har klaget over de voldsomme bank rygsøjle og haleben udsættes for i de nye biler. Også George Russell, Carlos Sainz, Pierre Gasly og Kevin Magnussen har nævnt det som et seriøst problem, som bør adresseres.
I den anden ende af spektret finder vi Red Bulls teamchef, Christian Horner, som mener, at Mercedes med vilje overdriver problemet for at presse en regelændring igennem på grund af en bil, som langt fra performer efter hensigten.
Med sædvanlig bidsk humor udtalte Horner til ESPN, hvad han personligt ville gøre for at få FIA til at reagere.
"Jeg ville bede (mine kørere, red.) brokke sig så meget på radioen som muligt, og lave så stort et problem ud af det, som overhovedet muligt," lød det fra Red Bull-chefen, som aldrig spilder en god mulighed for at prikke til Mercedes' teamchef Toto Wolff.
Herunder et humoristisk fortolkning over, hvordan 'porpoising' opleves af kørerne (som dog ikke har musik i bilen):