Østrigs GP: 2. frie træning

Årets anden frie træning, viste endnu engang at Mercedes lader til at have gjort deres hjemmearbejde bedst, mens Latifi blev sendt til bunds. HAAS faldt lidt tilbage.

Red Bull . Copyright Red Bull

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 3/7 2020 klokken 16:07

Som i den 1. frie træning, så Mercedes ud til at være i en liga for sig selv, og det var tydeligt at det ikke var fordi Red Bull og Ferrari ikke prøvede.

Nærmeste konkurent ser ud til at være Racing Point, der ser ud til at være ved at varme seriøst op til 2021 sæsonens navneskifte til Aston Martin.

Ferrari kunne se ud til, at de var udfordret med deres valg af kørere til 2021, hvor Sebastian Vettel erstattes af Carlos Sainz, da det var netop Verttel, der igen var den hurtigste i den røde bil. Med 10 minutter tilbage, var Vettels bedste tid, hele 3 tiendedele hurtigere end Leclerc.

Sainz var på samme tid, omkring 2 tiendedele sekund langsommere end Norris, i den anden McLaren, så lige nu ser det ud til at de har valgt to gange andenkører.

Alpha og Alfa roede rundt nede i bunden. Dog var 2. træning bedre for Alpha Tauri end den 1. da Kvyat endte oppe som nummer 12.

Gasly roede rundt nede som nummer 17, hele 6 tiendedele sekund efter russeren.

Hos Alfa Romeo, var det Giovinazzi der for en gang skyld var den hurtigste. der var ikke meldinger om problemer for Räikkönen, men når han roder rundt nede på P19, 6 tiendedele sekund efter Italieneren, så må der være noget galt.

Renault kunne også se til, at deres bedste mand, Daniel Ricciardo, viste vejen af de to. Altså også her, manden der forlader holdet.

Ricciardo var 3 tiendedele sekund hurtigere end Ocon, hvilket var forskellen fra P5 til P11.

HAAS havde brugt pausen mellem de to træninger godt. Begge biler så ud til at virke. Dog var de ikke så langt fremme, som man kunne have håbet på.

Kevin Magnussen var den hurtigste af de to, lidt over 2 tiendedele, men kun en enkelt placering. Det er dog værd at bemærke, at Magnussen kun havde 7 hundrededele sekund op til Giovinazzi på P14, mens Grosjean havde en tiendedel sekund ned til Gasly.

Williams har fået sig en pæn bil, der dog ikke er så hurtig, men det ser bedre ud end i mange år.

Williams 1. frie træning i ØstrigWilliams 1. frie træning i Østrig
Copyright Williams F1


Ferrari så bedre ud, men lad os se, når der skrues rigtigt op, når vi kommer til kvalifikationen i morgen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:04.304 + 0.000 42
2. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:04.501 + 0.197 37
4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:04.961 + 0.657 48
6. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:05.087 + 0.783 38
8. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:05.215 + 0.911 41
9. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:05.298 + 0.994 46
10. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:05.352 + 1.048 37
12. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:05.443 + 1.139 34
13. Alexander Albon Oracle Red Bull Racing
P
1:05.453 + 1.149 47
15. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:05.678 + 1.374 44
16. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:05.908 + 1.604 50
17. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:06.016 + 1.712 51
18. George Russell Williams Racing
P
1:06.125 + 1.821 40
20. Nicholas Latifi Williams Racing
P
1:07.124 + 2.820 45
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Østrigs GP: 1. frie træning Vettel: Ferrari ikke med i kampen om pole »