Efter nogle fede år, kommer ofte nogle magre år. Det har McLaren om nogen måttet sande. Om de er på vej tilbage til fede år må tiden vise, men det går da i det mindste bedre, og med det rette held er det da ikke længere utænkeligt at en podieplads kan komme på tale, som det skete for Toro Rosso.
Hvad der aldrig har manglet hos det engelske hold er ambitioner, og da de ansatte James Key og Andreas Seidl, kom de begge med et stort ønske om en ny vindtunnel.
Mclarens pit wall
Copyright BMF1
Hidtil har man betjent sig af Toyotas vindtunnel i Köln, men den er ved at være gammel og uddateret, så til moderne F1 kan den ikke følge med længere, og andre hold har mere moderne faciliteter til rådighed.
Derfor er man nu igang med at bygge en helt ny vindtunnel i McLarens hovedkvarter i Woking, sydvest for London, hvor man kan få data der indberegner effekten fra roterende hjul og skiftende retninger og vindvinkler samt computersimulationer. Endnu et skridt på vejen af den lange march der måske en dag fører tilbage til toppen.