Banetemperatur: 45 grader
Luft: 24 grader
Træningen startede kl 12 med at alle kørere kørte ud på en kort installationsomgang. Kun 5 kørere valgte at gå i gang med at sætte hurtige omgange med det samme, heriblandt Kimi Raikkonen og Lewis Hamilton.
Begge Haas-racere valgte også at køre ind igen med det samme. Både Grosjean og Magnussen havde en svær torsdag, hvor alt for meget tid blev mistet på tekniske problemer. BMF1 mødte Gene Haas i pitten i morges, til en kort kommentar. Haas mente kun at det kunne gå fremad herfra, så han var optimistisk og i godt humør.
Kvart over 12 er de fleste kørere i gang. Kevin Magnussen sætter sin første hurtige tid på 1:14.419 - ca. 1.4s efter Raikkonen som havde sat en 1:12.978 tid. Haas-teamet ser endnu ikke helt ud til at have fundet den fart de mangler. På radioen klager Groejan over manglende vejgreb på racerens forende, så han kørte i garagen igen.
Halvvejs inde i træningen er det Red Bull der dominerer og hele tiden lægger meget hurtige tider under 1:12.000 - Red Bull er det eneste team som er så hurtige, og Ferrari halter efter med 0,7 sekunder.
Senere ser vi Ferrari sætte nogle hurtige tider, men Ferrari ser ud til at slappe af på den sidste del af omgangen - sandbagger Ferrari?
Monacos Grand Prix 2018 - Haas torsdag. Kevin Magnussen
Copyright Haas F1
Med kun et kvarter tilbage, kører Romain Grosjean igen ud af pitten. På det tidspunkt lå Grosjean med 20. hurtigste tid. Han forbedrer sin tid med et helt sekund, men det er stadig ikke nok til andet end 18. hurtigste tid.
Med 10 minutter tilbage sker der et deja-vu fra 2016 - Max Verstappen rammer med højre forhjul, barrieren i sving 16 og har derfor ingen styring videre igennem chikanen. Han sætter sin Red Bull i barrieren og sender sine mekanikere på overarbejde frem til kvalifikationen kl 15! Dermed ligner Ricciardo en favorit til pole position.
Sessionen genstartes med kun 5 minutter tilbage, og Daniel Ricciardo når lige akkurat at sætte hurtigste tid med 0,001 sekunds forspring til Max Verstappen.
Kevin Magnussen forbedrer ikke sin tid og slutter på 19. pladsen foran Marcus Ericsson.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)