Så er dagens anden og sidste frie træning kørt og den startede lidt underlig. Formel 1-feltet havde godt nok kørt på banen tidligere, men efter en omgang kørsel med en supportklasse, var det en helt ny bane de kom ud på. Det førte til flere kørere havde det som Bambi på glat is, da de kom ud på banen igen. Nogle af de kørere som havde problemer i starten af træningen var Fernando Alonso, Nico Rosberg, Sergio Perez, Lewis Hamilton og Daniel Ricciardo. Problemerne varede dog kun en lille halv time, så kom der nemlig mere greb i banen igen.
Sebastian Vettel.
Copyright Ferrari Media
Da der så kom greb i banen og der blev sat tider, skete der en lille overraskelse. Træningen sluttede nemlig med Sebastian Vettel som hurtigste mand. Ferrari-køreren fik nemlig sat en tid der hed 1:19.790, hvilket var 0.004 sekund hurtigere end Lewis Hamilton med næstbedste tid og 0.435 sekund hurtigere end Nico Rosberg, som sluttede på tredjepladsen. Dermed kan man sige at det var en forholdsvis tæt træning, fordi der var faktisk ikke mere end 0.839 sekund fra nummer et og ned til nummer otte.
Valtteri Bottas.
Copyright Williams F1
Det samme kan i øvrigt siges om placeringerne fra Valtteri Bottas på 8. pladsen og ned til Kevin Magnussen på 14. pladsen, her var der nemlig heller ikke meget mere end de der 0.800 sekund. Tendensen fortsætter så fordi fra Kmag og ned til hjemmebane helten Esteban Gutierrez var der nemlig også under et sekund. Det giver alt i alt et facit, hvor der var 2.618 sekunder fra Sebastian Vettel i toppen og ned til Esteban Gutierrez på sidstepladsen, så det er altså en forholdsvis tæt træning. Så er spørgsmålet bare om det fortsætter med at være sådan, eller om Mercedes skruer op og smadre dem alle.
Daniil Kvyat.
Copyright Red Bull Media
I slutningen af træningen så man i øvrigt Daniil Kvyat holde parkeret inde i siden oppe på start mållangsiden. Man hørte en radiomelding, hvor Toro Rosso bad ham om at slukke ned for bilen, hvilket han så gjorde. Lige pt. vides det dog ikke, hvor stort et problem der var med bilen, men vi følger sagen og I kan læse det på bmf1.dk, hvis det skulle nede med en ny motor og dermed en eventuel straf.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)