Det siger Kevin om Halo

Kevin Magnussen var ude at teste Halo-anordningen i går og han er ikke vildt begejstret for den.

Kevin Magnussen . Copyright Allan Haslund

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 29/10 2016 klokken 11:10

Flere og flere teams er begyndt at teste den Halo-anordning som Ferrari har opfundet, for at undgå skader omkring hovedet. I går var det så danske Kevin Magnussens tur og danskeren fik lov til at teste anordningen i forholdsvis lang tid. Undertegnet sad og fulgte den første træning og Kevin havde Haloen på bilen i cirka 10 omgange. Danskeren startede med en tid der hed 1:26.835, men da han kørte ind igen var han nede på en tid der hed 1:24.682, en tid som var 0.500 sekunder hurtigere end Jolyon Palmer på daværende tidspunkt og de havde begge kørt omkring 10 omgange på medium dækket.

Kevins bil med Halo
Copyright Renault Sport


Dermed kunne man måske tro at danskeren ikke blev generet vildt meget af anordningen, men sagen er åbenbart en anden, hvis man spørger hovedpersonen selv.

"Jeg er ikke en stor fan, fordi det føles mærkeligt. Det føles som om du har en kasket trukket så langt ned over øjnene, at man ikke kan se hvor du går, eller hvad du laver. Udsynet var heller ikke så godt som jeg havde håbet, så jeg kunne godt forestille mig der kunne blive problemer på de baner, hvor der er en stor højdeforskel," fortæller danskeren til Autosport.

Kevins bil med Halo
Copyright Renault Sport


Den med at udsynet ikke er så god, er forholdsvis ny. Flere kørere har nemlig fortalt at udsynet stort set ikke bliver påvirket. Det kan dog godt være en smagssag, fordi der var en episode i går som viste, at Kevin Magnussen i hvert fald havde problemer med udsynet. Danskeren var nemlig af banen på sin første eller anden omgang og da han så skulle på banen igen, kom han til at køre ind, så Fernando Alonso (vist nok) måtte styre uden om ham. Det er naturligvis ikke optimalt og det tyder på at der er noget med udsynet, det kan dog være det blot er et tilvænningsspørgsmål.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mexicos GP: 2. frie træning - Vettel driller sølvp Mexicos GP: 3. frie træning - Max banker dem alle »