Mon Kevin Magnussens chancer for at blive i Formel 1 et par år i endnu er steget?
Ifølge det tyske medie
SPORT1 er beslutningen om at hyre Hülkenberg allerede faldet: Audi og den 36-årige tysker Nico Hülkenberg skulle være blevet enige, det er kun underskrifterne, der mangler.
Officielt vil offentligheden næppe noget at vide lige foreløbigt, men der ventes en officiel udmelding sidst i maj.
Hülkenberg fra Moneygram Haas F1 Team til Japans GP
Copyright MoneyGram Haas F1 Team
Andreas Seidl, som er projektleder hos Audi, har længe prøvet at få fat i Nico Hülkenberg: Angiveligt skulle Seidl allerede have forsøgt at få vristet Hülkenberg fri af Haas’ kløer sidste år, men Günther Steiner ville dengang ikke give slip på sin tyske kører.
Hülkenbergs kontrakt med Haas udløber ved afslutningen af i år, det samme gør Kevin Magnussens kontrakt med Haas.
Det virker usandsynligt, at Haas kommer til at erstatte en erfaren mand som Magnussen med en rookie – det har de prøvet før med Mick Schumacher og Nikita Mazepin, og det gik som bekendt ikke videre godt.
Saudi-Arabiens Grand Prix 2021. Haas racerne på Jeddah banen. Mazepin er snurret rundt og passeres af Mick Schumacher
Copyright Pirelli
Problemet for Magnussen kunne dog blive Valtteri Bottas, som måske prøver at få en fod indenfor hos Haas, såfremt Carlos Sainz skifter fra Ferrai til Sauber/Audi.
Sainz skulle i henhold til Red Bulls
Helmut Marko have fået et meget lukrativt tilbud af Audi, som Red Bull ikke kan overbyde.
Det regnes for mere eller mindre sikkert, at den unge talentfulde Oliver Bearman, der afløste for en sygdomsramt Carlos Sainz i Jeddah, får et sæde hos Haas næste år. Måske med Kevin Magnussen som teamkammerat?