Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 14/2 2018 klokken 08:02
Det nye element indgår som bekendt i designet af raceren for 2018 og blev vedtaget efter den tragiske ulykke på Suzuka i 2014, hvor Jules Bianchi omkom.
Selvom at der er tale om en fast integreret part på bilen, som derfor ikke kan ændres, så øjner Prodromou alligevel en chance for at kunne udnytte designet og materialet.
"Rent aerodynamisk er det selvfølgelig ikke straffrit, og jeg ser helt klart en udfordring i bare at kunne få elementet til at passe nogenlunde ind, så jeg vil nærmest betegne det som skadesbegrænsning, men derefter handler det om muligheder og udforskning', udtaler han til planetf1.com.
"Alle vil blive udfordret ift. effekten på lufttilførslen til motoren og til de forskellige køletrakter, ligesom at bagvingen også vil blive påvirket. Hver enkelt fordel vil dog ikke være en fordel længe, da de andre hold hurtigt vil kunne udarbejde samme løsning på deres bil, så jeg giver det ikke mere end en halv sæson rent levetidsmæssigt, men det er absolut interessant."
Som det kan læses her på siden, så nærmer datoerne sig efterhånden for afsløringen af bilernes design for denne sæson, og det bliver interessant at se, hvilke tilgange de forskellige hold har valgt ift. halo.