Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 22/9 2014 klokken 15:09
Tyskeren havde en miserabel weekend i Singapore, da han allerede inden løbets start havde adskillige problemer. Selvom Rosberg og teamet formåede at få bilen klar og kom afsted fra pit-lane, viste det sig hurtigt, at det var en stakket frist. Rosberg måtte forlade løbet efter 14 omgange, da hans bil aldrig kom igang igen efter et pit-stop.
Rosberg fortalte efter løbet, at ingen af knapperne på rattet fungerede, ej heller hans DRS. Han havde ingen hybridkraft, og det var kun gearskifterne på rattet, der fungerede nogenlunde.
Toto Wolff afslører nu årsagen til Rosbergs problemer, som viste sig at være et ledningssæt i ratstammen, der ikke længere fungerede.
"Det ligner et brud på et ledningssæt i ratstammen, som bare lukkede hele bilen ned," udtalte Wolff til 'autosport'.
"Det eneste, der fungerede, var gearskifterne, og så kom radioen tilbage, men der var ingen hybridkraft tilbage, så vi kaldte ham i pit og forsøgte at skifte rattet og prøve at få bilen i gang igen, men den ville ikke."
"Den eneste måde vi kunne have fået bilen i gang på, var ved at sætte den i første gear i høje omdrejninger, men det var dér, at jeg sagde stop, da vi ikke ville have en donkraft til at flyve væk fra bilen og såre nogen," slutter Wolff.
Rosbergs nedbrud betød, at han ikke scorede nogle point, men i stedet kunne se sin teamkammerat, Lewis Hamilton, tage sejren og bringe sig op på førstepladsen i den samlede stilling.