Red Bull har tidligere været inde på emnet, de nye næser er grimme og farlige. De forsvarende mestre er ikke det eneste team, der har valgt at udtale sig negativt, men alle teams har da rettet ind efter reglerne.
Nu er problemet bare, at reglerne for en lavere næse blev indført netop for at opnå en øget sikkerhed for kørerne på banen. De lavere næser skulle resultere i, at kørerne ikke ville ”flyve” på banen, når der skullee ske et sammenstød.
Lige nøjagtigt det modsatte udspillede sig under Australiens Grand Prix, da Kobayashi og Massa havde et sammenstød i første sving. Under dette sammenstød skete nemlig dét, som man har forsøgt at undgå - at bilerne bliver løftet i luften.
Kamikazis bil efter sammenstødet med Felipe Massa. Copyright Caterham F1
Efter sammenstødet ved så ”lav” en fart, blev bilen ca. løftet en halv meter over jorden.
Det, der bekymrer Newey mest nu, er hvordan sådan et sammenstød ville se ud ved højere fart. Adrian Newey er ikke i tvivl om, at de nye næser gør det modsatte af, hvad de er tænkt til.
Indtil videre har Formel 1 bilerne til i år ikke været et helt stort + i bogen. Både motor, udseende og lyd har desværre været meget negativt omtalte emner.