Brændstofmålere er et kendt problem

Eric Boullier kaster benzin på bålet i den verserende sag om Daniel Ricciardo. Franskmanden afslører, at brændstofmålerne har været en kendt risikofaktor.

Daniel Ricciardo . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 20/3 2014 klokken 16:03

Den verserende sag om Daniel Ricciardo og Red Bulls overforbrug af brændstof under løbet i Australien ligner ikke en sag, der kan ventes afsluttet i den nærmeste tid, da Red Bull som bekendt har appelleret afgørelsen, som kostede Ricciardo og teamet alle indtjente point og placeringen i løbet.

Nu melder McLarens franskmand, Eric Boullier, sig ind i kampen og udtaler, at samtlige teams var bekendte med risikoen omkring ukorrekte målinger fra FIAs enhed allerede under vinterens tests.

"Det står klart, at der tidligt blev gjort opmærksom på, at der kunne opstå problemer omhandlende nøjagtigheden af de omtalte sensorer, men vi har arbejdet tæt sammen med FIA siden januar for at forstå, hvordan vi kan udvikle systemet bedre," udtaler Bollier til crash.net.

FIA diskvalificerede Daniel Ricciardo efter løbet, da man mente, at Red Bull gentagne gange havde ignoreret forbundets advarsler undervejs i løbet og altså ikke havde reguleret australierens brændstoftilførsel.

Boullier tilføjer, at FIA har grundlaget i orden, da de i Bahrain meldte klart ud og godkendte sensorerne, hvorfor denne sag ikke burde komme bag på Red Bull.

"Til sidst tog FIA et standpunkt i Bahrain under den sidste test, hvor det stod klart, at sensorerne ville danne grundlaget, og at vi skulle bruge dem, dog vidste vi også, at der ville være en mindre afvigelse, og at vi skulle være forsigtige med tilførslen," slutter franskmanden.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mercedes som favorit er en overdrivelse Paddy Lowe skulle være skiftet til Williams »