Nok starter Hamilton 5'er, men han har inden weekenden udtalt, at han elsker banen i Singapore, da den ligger ekstremt godt til hans kørestil.
Vi så selv sidste gang i Italien, at han havde evnen til at køre sig op gennem feltet - Så kunne han være en trussel for Vettel? Eller vil teamkammerat Rosberg være den, der sætter en stopper for tyskeren?
Bemærkelsesværdigt var det under hele lørdagen, at Kimi Räikkönen klarede sig ekstremt dårligt på trods af fredag at have kørt identiske tider med teamkammerat Grosjean.
Der har dog været en forklaring på dette: Ifølge Eric Boullier har Kimi haft store rygproblemer hele lørdagen, og måtte køre kvalen dopet med smertestillende indsprøjtninger.
På trods af smerter vil finnen dog stille op i løbet, og har selv udtalt, at det nok skal gå.
Singapore stemningsbillede Copyright Marussia F1
Denne weekend er der 2 DRS zoner, 61 omgange, og der vil blive kørt på dæktyperne super soft og medium.
Det er tørt på banen med kun 10 % chance for regn. Alle på nær Sutil starter på super soft, hvoraf alle i top 12 på nær Gutierrez starter på brugte dæk.
Omgang 1-5
Starten går, og Rosberg presser Vettel godt i første sving. Får dog kørt lidt ud over banen og Vettel generobrer føringen.
Alonso oppe som 3'er efterfulgt af Grosjean. Hamilton fik en værre start og er nede som 7'er.
Allerede efter første omgang er der næsten to sekunder mellem Rosberg og Vettel. Hamilton får radiomeddelelse om at skulle give sin vundne plads tilbage til Massa - Han er derfor nede som 7'er igen.
Stillingen er øjeblikkeligt som følger:
Vettel
Rosberg
Alonso
Webber
Grosjean
Massa
Hamilton
Button
Hülkenberg
Pérez
Replays viser hvor dårlig en start Ricciardo fik - Han mistede 5 placeringer på sin ringe start.
På 11-12 pladsen ligger Gutierrez og Räikkönen i tæt kamp. Med under et halvt sekund mellem de to er Gutierrez under godt pres.
Vettel har nu et forspring på næsten 6 sekunder, og vi er kun på 3. omgang. Det tyder på, at der skal uheld til før tyskeren mister den 1. plads.
4. omgang og Kimi er nu kommet forbi Gutierrez i sauberen. Vettel får i front at vide over radioen, at der skal passes på dækkene, fordi de regner med, at der kommer safety car på et tidspunkt.
Singapore Grand Prix layout
Omgang 6-10
Rosberg ser ud til at have oppet sig lidt og kørte på 5. omgang hurtigere end Vettel.
De fleste kørere i feltet ligger omkring 1 sekunds tid fra den forankørende.
Stillingen er endnu:
Vettel
Rosberg
Alonso
Webber
Grosjean
Massa
Hamilton
Button
Hülkenberg
Pérez
Räikkönen
Gutierrez
di Resta
Ricciardo
Vergne
Maldonado
Sutil
Van der Garde
Bottas
Bianchi
Pic
Chilton
Webbers ingeniør foreslår at Webber holder sig ca. 2 sekunder fra Alonso for at spare på dækkene.
Oppe i front har Vettel svaret igen på Rosbergs hurtigere omgang ved igen at tage et halvt sekund af sine tider.
Lige nu ser det ud til, at Alonso er den langsomme i toppen af feltet. Han mister et halvt sekund til Rosberg pr. omgang.
Den tætteste kamp ligger mellem Pérez P10 og Räikkönen P11. Her er kun 0.5 sekund mellem de to.
Efter 9 omgange nærmer vi os tiden til pit stops for super soft dækkene. Indtil da er der ret stilstående på banen, på trods af Pérez-Kimi kampen.
Grosjean har så småt hentet ind på Webber - Der er nu lige under et sekund mellem de to. DRS hjælper Grosjean tættere på, men det er endnu ikke nok til at smutte forbi.
Singapore by Night Copyright Pirelli
Omgang 11-15
Kimi er første mand i pit. Han får et stop på 3.5 (29.4) sekunder og er på banen som 19'er.
Di Resta henter lidt ind på Gutierrez, som vælger at gå i pit. Også Vergne pitter.
Gutierrez pitter på 3.0 sekunder og får et nyt sæt super soft på.
Massa pitter, hvor Kimi med friske dæk sætter hurtigste første sektor. Massas stop er 2.9 (29.0) sekunder hvilket bliver til en 13. plads.
Webber siger over radioen, at han har problemer med bagdækkene. Grosjean ligger lige i hælene på ham, og Webber vælger at pitte. Stoppet er 2.9 (29.0) sekunder og han er på banen som 8'er.
Samtidigt smutter Button og Hülkenberg i pit.
Gutierrez sætter hurtigste tid fra P15 med sine friske dæk.
Button er på banen igen som 12'er, Hülkenberg som 14'er.
Alonso pitter, 3.4 (29.4) sekunder. Det bliver en 6'er for ham og et nyt sæt medium dæk.
Paul di Resta Copyright Sahara Force India
Omgang 16-20
Rosberg, Grosjean og Hamilton pitter alle 3.
Vild kamp mellem Maldonado P11, Hülkenberg og Pérez. Pérez presser virkelig på bagfra, hvor Gutierrez når op til deres kamp.
Vettel, Di Resta og Maldonado mangler som de eneste at pitte. Di Resta ligger lige nu 3'er.
Replay viser hvordan Pérez mister lidt af frontvingen i kampen med de andre.
Så får Vettel melding om pit stop, hvor Maldonado lige er kommet ud fra sit pit stop.
Vettel får medium dæk på, stoppet på 2.8 (28.7) sekunder og han beholder sin førsteplads.
Vi har øjeblikkelig stilling:
Vettel
Rosberg
Di Resta
Alonso
Webber
Grosjean
Hamilton
Massa
Button
Räikkönen
Hülkenberg
Di Resta holder endnu Alonso bag sig, men skotten mangler endnu at gå i pit. Det skal nævnes, at di Resta startede 17'er.
Hamilton meddeler over radioen, at hans dæk er forfærdelige. Hans tider er dog helt på højde med de forankørende.
Klar til pitstop Copyright Sahara Force India
Omgang 21-25
Så pitter sidste mand, Di Resta. Han bliver på super soft dækket og er tilbage igen som 7'er.
Der er lige nu 9 sekunder mellem Vettel og Rosberg.
Der er øjeblikkeligt problemer med Kimis bil i følge ham selv, men teamet kan ikke se noget under deres overvågning.
Alonso taber mellem et halvt og halvandet sekund til Rosberg pr. omgang.
Grosjean ligger endnu under et sekund fra Webber, men synes ikke at gøre et helhjertet forsøg på at komme forbi,
Vi er nu på omgang 23, og der er ikke sat hurtigste tid siden omgang 14. Hele feltet er gået lidt i stå.
Anden pitrunde starter så småt på 24. omgang, hvor Bianci, Vergne og Bottas går i pit.
Ricciardo har sat sin bil i væggen i sving 18. Der er nu safety car.
Alonso, Grosjean, Massa, Button, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, di Resta, Gutierrez, Sutil og Maldonado pitter under safety car perioden.
De førende 4, Vettel, Rosberg, Webber og Hamilton har valgt ikke at pitte.
Radiomelding til Vettel siger, han skal huske at holde varme i sine dæk, men samtidigt sørge for ikke at samle såkaldte "marbles" (gummirester) op fra banesiderne - Der er nemlig enormt meget skidt og møg udenfor det rene spor.
Romain Grosjean Copyright Lotus GP
Omgang 26-30
Ricciardos bil er væk, men vi mangler at få safety car'en ind.
Biler der er bagud med en omgang (Chilton og Bianchi) får lov at kører foran safety car og op til feltet.
Vettel får at vide, at de har mere brændstof, end de har brug for til at gennemfører løbet, så han skal ikke tænke på at spare.
Vi har stillingen under safety car:
Vettel
Rosberg
Webber
Hamilton
Alonso
Grosjean
di Resta
Massa
Button
Räikkönen
Pérez
Hülkenberg
Vergne
Gutierrez
Sutil
Maldonado
Bottas
Van der Garde
Pic
Chilton
Bianchi
Ricciardo (udgået)
Alle på nær Massa P8, di Resta P7 og Sutil P15 er på medium dæk.
Omgang 31-35
Løbet gives frit igen på omgang 31. Vettel får trukket godt fra Rosberg med det samme.
Massa er helt oppe bag di Resta. Allerede nu er der 3.2 sekunder mellem Vettel og Rosberg.
Over radioen får Vettel at vide, at han bare skal bruge sine dæk og få lavet et større forspring.
P2-P12 ligger alle under et sekund fra den forankørende, hvor Vettel sætter hurtigste omgang.
Grosjean radiomelding - Der er problemer med bilen og han skal i pit. Han holder længe inde i bilen, og Grosjean siger "Nej! Hvad er der galt med den her bil?!"
Han får lov at køre igen efter længere tid, men er nu nede som 21'er. Ærgerligt for franskmanden, der ellers lå 6'er.
Di Resta får til gengæld en mere opmuntrende radiomelding - Han skal forsøge så godt som muligt at angribe Alonso og Hamilton.
Alonso i Ferrarien Copyright Ferrari Media
Omgang 36-40
Problemet med Grosjeans bil var angående motorens luftoptagelse.
Vettel er på 36. omgang med et forspring på 12 sekunder til Rosberg.
Gutierrez kommer let ud på dækresterne i det beskidte spor i sidste sving og er lige ved at køre ind i væggen. Afkørselsområdet er dog stort nok til, at han lige akkurat kan redde den og komme ud på banen igen.
Det viser blot for farligt det er at køre udenfor sporet på nuværende tidspunkt.
Radiomelding til Rosberg - han har gummirester siddende fast i frontvingen som giver ham mindre down force.
Grosjean går i pit igen - Er hans løb slut?
Det er det, og Grosjean stiger ud af bilen i pitten. Bitterhed er tydeligt at spore på hans ansigt.
Sebastian Vettels sejr sidste år Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Omgang 41-45
Webber og Sutil går i pit - Webber tilbage på banen på P13.
Hamilton får radiomelding - Han skal presse på, for "det sker nu," som ingeniøren siger.
Rosberg får "box box" melding - Han skal i pit.
Han kommer ud lige akkurat efter Webber og mister altså en position på sit pitstop.
P4 di Resta og P5 Massa pitter samtidigt.
Force India får med nød og næppe lukket di Resta ud foran Massa - Skotten beholder altså sin position foran brasilianeren.
Rosberg får at vide, han skal køre stærkere - Hans svar tilbage er lettere utydeligt, men det er klart skeptisk med et "Hvorfor skal jeg det?" Svaret fra pitten er, at de andre biler mangler deres sidste pitstop, og der kun er 20 omgange igen.
Hamilton går i pit, hvor Sutil sætter hurtigste tid.
Vettel bliver kaldt i pit. Et fornuftigt stop fra Red Bull og han kommer ud af pitten medens Alonso drejer ind i sidste sving.
Øjeblikkelig stilling:
Vettel
Alonso
Button
Räikkönen
Pérez
Hülkenberg
Gutierrez
Webber
Rosberg
Hamilton
di Resta
Vettel får radiomeddelelse om, at han skal forberede sig på, hvis der kommer endnu en safety car periode.
Omgang 46-50
Pérez har fået at vide fra P4, at teamet regner med, han kan køre løbet til ende på de dæk, han har nu.
På 3. pladsen ligger Button, som præsterer at holde Räikkönen bag sig på trods af muligheden for DRS. Samme gælder Gutierrez-Webber kampen fra P7-P8.
I den ene DRS zone får Webber dog erobret 7. pladsen. Der ser Rosberg sin chance og smutter med forbi Gutierrez.
Hamilton ser også sit smut, og også han kommer forbi Gutierrez, der virker som om, han har givet helt op i forhold til at kæmpe.
Di Resta smutter også forbi Gutierrez. Massa er næste mand, og han kommer også næsten problemfrit foran. Gutierrez er nu nede som 12'er.
Oppe foran, ved 3-4. pladsen er Räikkönen stadig ikke kommet forbi Button, på trods af en tidsforskel på et halvt sekund mellem de to.
Mark Webber Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Omgang 51-55
Radiomelding til Vettel - Der kommer flere og flere vibrationer i hans bremser, så han skal til at passe på.
Webber henter mellem 2 og 3 sekunder på de seneste omgange på Hülkenberg (P6). Der er nu kun 3 sekunder mellem de to.
Spændingen nu går på, hvem der skal stoppe igen - Alle i P10 har stoppet 2 gange, men det er på vidt forskellige tidspunker. Kan alle køre løbet færdigt?
Webber angriber nu Hülkenberg. Kan han komme forbi?
Vi har Button-Kimi og Hülkenberg-Webber som gode kampe på banen lige nu. Både Kimi og Webber forsøger i hvert eneste sving - heldet er efter noget tid med Webber og han er foran Hülkenberg på omgang 54.
Kimi forsøger sig på ydersiden på Button - Han holder stædigt på og det lykkes endelig finnen at komme foran.
Webber nu tæt på Pérez.
Kampen mellem midterfeltet er vild, og di Resta ender i muren. Motoren er gået i stå og der er ingen chance for at komme videre. Hans løb er slut, og der er gult flag.
Omgang 56-60
Webber forsøger sig på Button nu - Det lykkes let som ingenting, og næste for ham er Kimi.
Vi har stillingen:
Vettel
Alonso
Räikkönen
Webber
Pérez
Rosberg
Hamilton
Massa
Hülkenberg
Pérez, Rosberg og Hamilton i tæt hamp. Der er under et halvt sekund mellem dem alle 3.
Di Restas bil er nu af banen og det gule flag er erstattet med grønt.
Massa blander sig i kampen, hvor Rosberg smutter forbi Pérez.
Rosberg forsøger sig på Button. De ligger side om side gennem flere sving, men Rosberg smutter flot forbi.
Samtidigt får Hamilton snuppet Pérez, der her har Massa lige i hælene. DRS hjælper, og Massa kommer foran.
Button mister også en placering til, denne gang til Hamilton.
Gutierrez bliver presset på P12 af Vergne, hvor Massa smutter forbi Button.
Webber har gearkasse problemer - Han får radiomeldingen, at han skal skifte gear ved meget lavere omdrejninger. Det er tilsyneladende kritisk, og Webber skal være glad, hvis han når i mål.
Rosberg henter 3.2 sekunder på Webber på én omgang, hvor vi har to omgange tilbage. Der er halvandet sekund mellem dem.
Så har Rosberg hentet Webber, og smutter nemt forbi. Hamilton ligger lige bag og kommer lige så let forbi.
Sidste omgang
Radiomelding fra Webber: "Ingen kraft i bilen."
Massa smutter forbi ham, hvor han kører banen rundt i 2-3 gear.
Der er nu ind i Webbers bil og han må parkere, hvor teamkammerat Vettel kører over målstregen.
Den endelige stilling bliver:
Vettel
Alonso
Räikkönen
Rosberg
Hamilton
Massa
Button
Pérez
Hülkenberg
Sutil
Maldonado
Gutierrez
Bottas
Vergne
Webber
Van der Garde
Chilton
Bianchi
Pic
Di Resta
Grosjean
Ricciardo
Mark Webber kører banen rundt siddende på Alonsos bil.
Det var alt fra os her til Singapores GP, men vi vender selvfølgelig tilbage igen til det koreanske grand prix d.4-6 oktober.