Snyder McLaren og Red Bull?

Der er draget tvivl om lovligheden af Mercedes nye F-Duct system, men nu drages der også tvivl om hvorvidt vinderholdet fra Melbourne, McLaren, anvender ulovlige midler, såvel som Red Bull.

Lewis Hamilton . Copyright McLaren Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/3 2012 klokken 10:03

Efter der i Australien var stor fokus på, hvorvidt Mercedes AMG holdets nye version af F-Duct systemet, er lovligt, kommer der nu nye beskyldninger frem mod to af de andre hold.

Mercedeschef Norbert Haug, udtaler til Auto Motor und Sport, at han er i tvivl om at Red Bulls motorstyrring er lovlig, men at der ikke foreligger en officiel klage.

Beskyldningen går på, at Red Bull har omgået den standardiserede motorstyring, så de kan slå individuelle cylindre fra under forskellige situationer, for på den måde at gøre bilen mere økonomisk og angiveligt opnå bedre motorbremsning.

”Vi har ikke forelagt en officiel klage for FIA, men vi har bedt dem se nærmere på løsningen og komme med en forklaring til os, om hvorvidt det er lovligt eller ej,” kom det fra Haug.

Udstødningerne er noget andet der har været stor fokus på, her er det McLaren som Sauber chef, Peter Sauber langer ud efter.

”McLaren anvender et yderst sofistikeret udstødningssystem, som måske ikke er ulovligt men det ligger helt klart i gråzonen,” kom det fra Sauber chefen.

”De fleste hold anvender mere konservative systemer, der nøje følger FIAs beskrivelse af hvad der er tilladt og ikke er,” tilføjede han.

Williams bakker op omkring Peter Saubers mistanke om lovligheden af McLaren udstødningen, men vælger at vente på en præcisering fra FIA, så alle ved hvad der er lovligt og ikke er.

”Inden vi udvikler et lignende system, har vi behov for at vide om det er lovligt eller ej,” kom det fra Mark Gillan fra Williams.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Safetycar i Malaysia? Sidste chance for Massa »